תמהיל שיווק מוגדר כ"צירוף האמצעים בה יכולה החברה להשתמש בכדי להשפיע על הביקוש למוצריה וכולל: מוצר, מחיר, הפצה/מקום וקידום מכירות"
סקירת ספרות הדנה במאפייני הקשר בין תמהיל שיווק לכוונות רכישה.
תפיסת מחיר כוללת רמת שביעות הרצון של הלקוח, וככזו עליה להילקח כשיקול עיקרי בעת יישום מדיניות המיועדת ליצירת שביעות רצון זו אצל הלקוחות. עבור חברות הפועלות בשווקים תחרותיים, השגת שביעות רצון לקוחות חשובה ביותר על מנת להבטיח את שרידותם.
תמהיל השיווק משמש כמערכת כלים שיווקיים. איש השיווק קובע את תוכנם של המשתנים על מנת ליצור את התגובה הרצויה לו בשוק. הגורמים מחולקים לחמש קבוצות עיקריות: מוצר, מחיר, מיקום, קידום מכירות ושירות לאנשים.
גישה צרכנית טומנת בחובה את הערכת הלקוח כלפי המוצר, החנות , המוכר או החברה וכי להערכה זו השפעה ניכרת על תדמית החברה וכן על קידום המכירות.
היעד של השיווק המודרני הנו רווח תוך סיפוק הצרכים והרצונות של הצרכן ולכן על המשווקים להבין את הצרכים האמתיים, רצונות, אמונות וגישות של הצרכנים ביחס למוצרים ושירותים
בעת קבלת החלטת רכישה, צרכנים בוחרים מתוך חלופות שונות והם לרוב יעכבו את הרכישה שלהם אם הם מרגישים שהמחיר יהיה נמוך יותר בעתיד. ציפיות להפחתת מחיר בעתיד הקרוב מגדילות את הסבירות של עיכוב רכישה. מחירי העבר משפיעים על ציפיות לגבי מחירים בעתיד.
התמהיל השיווקי ויעילותו עשויים להוביל לכוונות רכישה בקרב צרכנים כאשר אחת הדרכים להגברת הרכישה בקרב צרכנים הנה באמצעות הנחות היוצרים מוטיבציה לחזור אל אותה רשת /חנות פעם אחר פעם לאורך תקופת זמן מוגדרת.
• תמהיל שיווק
• תמהיל השיווק ככלי ניהולי
• כוונות רכישה
• הקשר בין תמהיל שיווק לכוונות רכישה.
• ביבליוגרפיה