התנהגותו של המנחה הקבוצתי מתמקדת בפעילות פנימית והיא להרגיש, להפגין אהדה ולהעלות השערות כדי לקדם את ההבנה. תפקיד תגובתי יותר מאשר יוזם, כאשר הוא ממתין שהתהליך הקבוצתי יתרחש ואז מעיר לגביו.
סקירת ספרות לעבודת סמינריון אקדמית הבוחנת היבטים הקשורים לתעודת זהות פרופסיונאלית.
פיתוח הארגון הוא תגובה לשינוי ,אסטרטגיה חינוכית מורכבת המיועדת לשנות את האמונות, עמדות ערכים ומבנה של ארגונים.
מטרת הפיתוח הארגוני לאפשר לכל עובד להתבטא ולסייע לו לצמוח מתוך המערכת החברתית. כמו כן, פיתוח ארגוני יוצר לכידות ואינטגרציה בין צרכי הפרט לצרכי הארגון.
הנטייה כיום בארגונים הנה לקדם ולפתח מנהלים לצורך עלייה ושיפור ביצועי הארגון. קיימים מספר רב של סגנונות ניהול כגון ניהול של צוות, ניהול משימתי , ציות לסמכות ועוד. קידום המנהל דורש הדרכה מאסיבית אשר תאפשר לעמוד במגוון רחב יותר של מטלות.
פיתוח ארגוני תורם להיווצרות שינויים באמצעות תהליך המאפשר לאדם ללמוד על דרכים חדשות , באמצעות החדרת האמונה כי מימוש עצמי של האדם יוביל ליחסים אישיים טובים יותר בארגון ולרומה ניכרת לארגון כולו.
אחד מדרכי התערבות העיקריים של היועץ הנו ייעוץ למטופל כפרט בהתאם למודל הפסיכולוגי. סוג התערבות מעין זה מיועד לסייע למטופל להתמודד עם קשיים (זמניים או מתמשכים) בתחומי חייו השונים.
ראייה כללית של מהו פיתוח ארגוני
הגדרות
תיאוריות
התועלת לארגון
ייחודיות וניהול השינוי
הקשר עם הנועץ
עקרון הסודיות
ערכים בקשר עם הנועץ
הקשר עם הגורמים הרלוונטיים בארגון
התהליך האבחוני
מטרות ההתערבות הייעוצית
התבנית של "המפה האבחונית"
התועלות הצפויות לארגון מההתערבות הייעוצית
אחריות המנחה
אחריות הנועץ.
ביבליוגרפיה