השוק התחרותי מקשה על קמעונאים לבדל עצמם מחברות נוספות בשוק . הדרכים המאפשרות בידול כוללות הן מחירים, מבצעים, רשתות קמעונאות ועוד. דרך נוספת היא שיפור הסביבה בחנות, כאשר בחנות ניתן ליצור אוירה אפקטיבית מעוררת פעולה ורכישה מיידית של הצרכנים.
סקירת ספרות הבוחנת את השפעת אווירת החנות על כוונות רכישה בקרב גברים לעומת נשים
חווית הצריכה של הלקוח מבטאת תהליך של רכישה ויזואלית . כלומר הקמעונאי מפעיל את החושים הסנסוריים של הצרכן ומוביל אותו לרכישה באמצעות אמצעי תצוגה, תאורה, אריזה, מיקום, מוצרים חדשים, אסתטיקה, ניקיון ועוד.
מוסיקה מהווה משתנה סביבתי המשפיע על מהירות הצריכה, על התגובה הרגשית, ועל ההוצאות. כאשר ההסבר לכך הוא שצרכנים באופן בלתי נמנע מנסים לשאוב משמעות מתוך סביבת השירות בה הם מבקרים. כתוצאה מכך, חלה עלייה בהכרת החשיבות של אסתטיקה סביבתית .
מדידת אווירת החנות והשפעתה על הלקוח ורכישתו נמדדת בעיקר על ידי סקרים המופצים בחנויות שונות.ניתן באמצעות פרסים לעודד צרכנים להשיב על שאלונים בנושא הנדון ולהגדיל את נכונותם. מרבית המחקרים בנושא אווירת החנות והשפעתה על תחושות הצרכנים, עושים שימוש בסקרים .
להבדלים המגדרים בחברה השפעה עמוקה על כל היבט כמעט של ההתנהגות האנושית, לרבות רכישה וצריכה של מוצרים ושירותים
נשים נוטות לבצע רכישות יותר משפחתיות, קרי עבור כל המשפחה והן יותר חיוביות בתפיסתן בנוגע לקניות לעומת גברים שהם צרכנים יותר פרקטיים ופונקציונאליים ומבצעים רכישות מתוכננות מראש ולא נוטים להסתובב בקניון מעבר לחנות שאליה היו מועדות פניהם.
השפעת אווירת החנות על כוונות רכישה
השפעת אווירת החנות על כוונות רכישה בקרב גברים לעומת נשים
ביבליוגרפיה