המסחר האלקטרוני התפתח במקביל לאימוץ רשת האינטרנט העולמית. המסחר האלקטרוני מהווה עסק בפני עצמו אלא שהוא מנוהל באמצעות רשת האינטרנט כאשר העסק מוכר ישירות לצרכנים דרך אתרי אינטרנט.
סקירת ספרות זו בוחנת את הקשר בין כוונות חזרה לאתר לבין מאפייני האתר בתיווך שביעות רצון מהאתר.
כבר מספר עשורים רשת האינטרנט מהווה פורמט של חברות, תאגידים ומוסדות שונים המעוניינים להציע שירותים ומוצרים. מספר המשתמשים עולה ומיליוני דולרים מושקעים ברשת ככלי לקידום מכירות של חברות. האינטרנט הפך לכלי עסקי מסחר מהמעלה הראשונה. חשיבותו של אתר אינטרנט גדולה לאין שיעור ולכן במסגרת בניית האתר מעורבים שיקולים שונים כגון אתר אינטרנט רב לאומי או ארצי , אתר תדמיתי או מסחרי ועוד
במסגרת יצירת קשר ניתן לקבל מידע על החברה, על המוצרים, מידע מסחרי ומידע לא מסחרי, הצעות מחיר, הזמנות ישירות ועוד במסגרת עיצוב אתר ניתן ללמוד על תדמית האתר/ חברה, סגנון הצגה ועוד.
קיימים אלמנטים נוספים המשפיעים על לקוח למשל, האסתטיקה והמקצועיות של סביבת השירות (סימנים פיסיים ממשיים) הוירטואלית משפיעה על רגשות הלקוח, על הסיפוק וההנאה מכאן שעיצוב של המסחר האלקטרוני משפיע על לקוח ותגובתו
כאשר איכות הביצועים בענף האינטרנט הינה איכות הקישוריות לאינטרנט ומהירות הגלישה. מאחר ואיכות זו היא אכן בעלת משמעות גבוהה בשביעות הרצון של הלקוחות, אין זה מפתיע שציפיות הלקוחות ממוצר איכותי תהינה לקישוריות חלקה ומהירה, ללא ניתוקים, תקלות והשבתות.
מסחר אלקטרוני
מאפייני אתרי אינטרנט
הקשר בין מאפייני האתר לבין שביעות רצון וכוונות חזרה
ביבליוגרפיה