מחקר על דימוי עצמי בקרב ילדים בני 12-14 , העלה כי הילדים דירגו את חיית המחמד שלהם כדבר השני בחשיבותו הגורם להם להרגיש טוב ולהיות מרוצים מעצמם
סקירת ספרות הדנה בשאלה האם הרכיבה משפיעה על התפתחות הדימוי העצמי?
ראשית העובדה שהרוכב נמצא גבוה ושולט על הסוס, חיה הגדולה ממנו פי כמה, עשויה , להעניק בטחון ולפתח את הדימוי העצמי. האינטראקציה בין המטפל או מנחה הפעילות, לבין הרוכב והסוסים מספקת סביבה תומכת התנסויות מוצלחות אלה המאפשרת לרוכב להצליח לבצע משימות מאתגרות. מערכת היחסים הנרקמת בין הרוכב למטפל ובין הרוכב לרוכבים אחרים מפתחת את המיומנויות החברתיות של הרוכב
הדימוי העצמי הנו המרכיב השיפוטי הגלובלי במושג העצמי של האדם. זהו הערך שאנשים מצמידים לתיאור העצמי שלהם: הדימוי העצמי מתייחס להערכה ולשיפוט שיש ליחיד לגבי כשירותו או יכולותיו בתחומי תוכן מובחנים בחייו. במחקרי דימוי עצמי רווחות שתי גישות מרכזיות בהקשר להערכה עצמית.
סגנון ההתקשרות בין האם לילד משפיע על הפרט מהלך חייו ואישיותו . הסיבה לכך שסגנון התקשרות משפיע על ממדי אישיות, כגון בטחון, פתיחות , קשר עם קרובים, סגנון בטוח משפיע גם על אופטימיות, הערכה עצמית וסקרנות .
בעקבות רכיבה טיפולית בקרב 46 בנות (בעלות קשיים רגשיים והתנהגותיים ) בכיתות ה, ו, נמצא שיפור מובהק בהיבטים של קבלה עצמית , יצרת מערכות יחסים קרובות ועלייה בערך עצמי. מחקר דומה בקרב נערים העלה כי בעקבות הרכיבה הטיפולית נמצא שיפור משמעותי בתפיסה העצמית של הנערים.
טיפול באמצעות בעלי חיים
הטיפול באמצעות בעלי חיים והשפעותיו
שיטות ודרכי טיפול בבעלי חיים – הרכיבה הטיפולית
הדימוי העצמי מה הוא?
כיצד נבנה הדימוי עצמי ?
טיפול בבעלי חיים ותרומתו לפיתוח הדימוי העצמי
ביבליוגרפיה