במסגרת הריאיון, למראיין 'כוח הובלה'. כוח ההובלה של השאלות בראיון קשור במיצובו העצמי של המראיין. באמצעות השאלות המובילות המראיין מצמצם את טווח התגובה של המרואיין ומגדיל את שליטתו בשיח. הוא מזמין את אישורו של המרואיין לקביעות שהמראיין עצמו מציג, ובדרך זו מעצים את כוחו שלו.
סקירת ספרות הבוחנת את השאלה כיצד מובנית תחושה של אותנטיות בתכנית האירוח "סמול טוק"? קרי, באילו כלים משתמש המראיין כדי לגרום הן למרואיין והן לנו הצופים בבית, לתחושה של אותנטיות?
השאיפה לרייטינג גבוה שיביא לרווחים כספיים, משפיעה על שוק התקשורת ו כדי להגביר את אחוזי הצפייה מציגים בפנינו תכנים העונים על הצרכים של נתח אוכלוסייה גדול ככל האפשר. תכנים רדודים, בניית תמונה על פי תבנית ידועה, סטריאוטיפיזיציה בהצגת האנשים והנושאים ומעברים חדים בין נושאים.
לז'אנר תכנית האירוח, מספר עקרונות, העיקרון הראשון הוא שהשיח בתכנית הוא בחסות אדם אחד שמנהל את הדיון ומבטיח את ההשתתפות של כל אורח. העיקרון השני קובע כי תכנית האירוח הנה מוצר המשמש כדי לפתות את הצופים.
תוכניות אירוח בטלוויזיה תמיד הייו במוקד תשומת לב בלימודי תקשורת המונים מנקודת מבט של ניתוח שיח. במובן מסוים, תכנית האירוח היא כמו נסיעה נעימה ללא יעד. מחקרים רבים התמקדו באופן שבו המארחים והאורחים מנסים להשיג האותנטיות שלהם, כלומר כיצד המארחים והאורחים משתפים פעולה לצורך בניית אותנטיות לתכנית האירוח על ידי התמקדות באופי שיתוף הפעולה של מערכת יחסים בין המארחים והאורחים במימוש אותנטיות
שליטתו של המראיין מתעצבת גם באמצעות שימוש באסטרטגיה של מבעים מובילים לקראת התשובה המצופה. התשובות לשאלות ומידת הצלחת הריאיון תלויות בניסוח השאלות. יתר על כן, עמיר מצביעה על כך שהמיתוג המקצועי של העיתונאי ומדד ההצלחה של הריאיון שהוא עורך, נמדדים על פי יכולותיו כמראיין לשלוט ולהוביל את תשובות המרואיין למחוז חפצו.
תכניו אירוח: תכנים ומאפיינים
אותנטיות בתכניות אירוח
הריאיון וראיונות ידוענים
מקרה המבחן לניתוח- תכנית האירוח "סמול טוק"
ביבליוגרפיה