לאורך כל ההיסטוריה שיחק המחיר תפקיד חשוב. נקבעו מחירים ע"י קונים ומוכרים שנשאו ונתנו זה עם זה. כל גוף הפועל למטרות רווח, וגם כאלו שלא, קובעים מחירים למוצרים ולשירותים שלהם. תפיסת מחיר, אפוא, היא הדרך בה הלקוח תופס את מחיר המוצר/שירות.
סקירת ספרות זו בוחנת את הקשר שבין תפיסת מחיר המוצר , מוניטין וכוונות רכישה.
בין הסיבות לחשיבותו של המחיר, ניתן למנות את ההומוגניות של חלק מהמוצרים, ואת רמת ההכנסה של האוכלוסייה. אולם, במרוצת המאה ה- 20, ככל שהמשק והטכנולוגיה נעשו מפותחים יותר, יורדת החשיבות המיוחסת למחיר כגורם עיקרי בתמהיל השיווק, אך עדיין יש לו חשיבות ניכרת בו.
ההחלטה על המחיר מושפעת ממספר גורמים, החל מתמחור המוצרים וכלה בהצעת הערך של המתחרים, אך הגורם החשוב ביותר הוא תפיסת הלקוח לגבי שוויו וערכו של המוצר שמוצע לו.
ארגון צריך לקבוע מחיר בפעם הראשונה כשהוא מפתח או רוכש מוצר חדש, בפעם השנייה כשאר הוא מציג מוצר קיים בערוץ הפצה חדש או אזור גיאוגרפי חדש ופעם השלישית כשהוא משתתף במכרזים ומגיש הצעות מחיר לעבודות קבלניות חדשות.
ארגון בעל מוניטין טוב, הוא ארגון שיש לו נכס בעל ערך רב, דבר שלעיתים מתקשר כערך מוסף לשם הארגון.
יחד עם זאת מוניטין נבנה בעזרת אמון ואמונה. מוניטין של ארגון משמעותי מאוד עבורו, בין אם הוא טוב במה שהוא עושה, ובין אם הוא רק נמצא בסביבה ולא פועל בה.
לקוחות מצפים לרכוש מוצרים בהקשר של סיוע להשיג את המטרות הסופיות שלהם ולפי ערכים אנושיים, כגון-עלייה באיכות חיים, רוגע וזיהוי חברתי.
קיים קשר הפוך בין המשתנים הנ"ל, וזאת ניתן לראות לפי עקומות ביקוש: ככל שמחיר המוצר יורד, כל עולה הביקוש למוצר.
1. סקירת ספרות
2.1 תפיסת מחיר
תפקיד המחיר וחשיבותו:
הגורמים המשפיעים על קביעת המחיר:
תהליך קביעת מחיר למוצר/שירות:
1. בחירת יעד המחרה :
1. קביעת הביקוש:
2. אומדן העלויות:
3. ניתוח עלויות מחירים, והצעות מתחרים:
4. בחירת שיטת המחרה:
5. בחירת המחיר הסופי:
2.2 מוניטין ארגוני
חשיבות המוניטין לארגונים:
ניהול מוניטין אפקטיבי:
ניהול סיכוני מוניטין בצורה אפקטיבית:
הדרכים להשגת מוניטין:
2.3 כוונות הרכישה של הלקוח
כוונות הרכישה:
הגורמים המשפיעים של כוונות הרכישה
הפעילות שלפני הרכישה:
כוונות רכישה עתידיות:
2.4 הקשרים בין המשתנים
הקשר בין תפיסת המחיר לכוונות הרכישה:
הקשר בין מוניטין לכוונות הרכישה
ביבליוגרפיה