סקירת ספרות לעבודת סמינריון אקדמית הבוחנת את אפקטיביות ההדרכה בארגון .// הגדרה
/מודלים
/שיטות הדרכה
/אפקטיביות הדרכה
/מודלים להערכת אפקטיביות הדרכה
/תוצאות ארגוניות: תפוקות העובד
/הקשר בין למידה מההדרכה לתפוקת העובד
//
כהן וגרנט פורת (1995) טוענים במחקרם שתהליך הערכת "הלמידה" בעזרת מבחנים לפני ואחרי ההדרכה אינה משמשת כלי מבחן יעיל לחלוטין לצורך בדיקת תפוקות עובד, וזאת משום שייתכן שגורמים שאינם מפוקחים על ידינו ולא ההדרכה בלבד, היא הגורם שהשפיעו על השינוי, לפיכך טוענים החוקרים שיש לבחון את תפוקותיהם של המודרכים בפרספקטיבה של זמן, ושל גורמים רציונאליים(כגון לחץ בעבודה, חוסר שביעות רצון ממקום העבודה, מהממונים) עשויים להשפיע על תפוקתו של המודרך.
כחיזוק לכך ניתן לראות במחקרה של (בר-נתן, ל. 2000), נמצא כי קבוצת הניסוי הפגינה בתום ההדרכה ידע רב יותר במיומנותם וכמו כן תפוקותיהם עלו בשיעור ניכר אך יחד עם זאת, ציון המבחן של העובדים שעברו הדרכה נמוך מאוד ונחשב "נכשל" על פי קריטריונים הנהוגים במבחני למידה שונים.
********************************************************************** עבודה זו כוללת סקירת ספרות בנושאים הבאים:
הגדרה
/מודלים
/שיטות הדרכה
/אפקטיביות הדרכה
/מודלים להערכת אפקטיביות הדרכה
/תוצאות ארגוניות: תפוקות העובד
/הקשר בין למידה מההדרכה לתפוקת העובד