הטלפון שלנו: 04-6959690
האימייל שלנו: info@academit.co.il
אקדמית אקדמית
  • דף הבית
  • עבודה לדוגמה
  • שאלות ותשובות
  • שירותים אקדמיים
  • סל קניות
  • צור קשר
  • 0 פריטים₪0.00
  • דף הבית
  • עבודה לדוגמה
  • שאלות ותשובות
  • שירותים אקדמיים
  • סל קניות
  • צור קשר
אקדמית
  • דף הבית
  • עבודה לדוגמה
  • שאלות ותשובות
  • שירותים אקדמיים
  • סל קניות
  • צור קשר
  • דף הבית
  • עבודה לדוגמה
  • שאלות ותשובות
  • שירותים אקדמיים
  • סל קניות
  • צור קשר
אינטרסים, יעדים ודרכי מימושם : יחסי ישראל-איראן 1949-1979- סקירת ספרות (מק"ט : 1741936)

מאז הקמתה, ישראל שאפה לקנות מידה מסוימת של השפעה באיראן. חשיבותה האסטרטגית והגיאופוליטית של איראן, הפוטנציאל הכלכלי שלה, יחסי האיבה בינה לבין עיראק בפרט ולבין כמה מדינות ערביות אחרות, עוינות מסורתית של איראן לברה"מ – כל אלה חייבו את ישראל ומעצמות מערביות אחרות ובראשן ארה"ב, לשים לב לנעשה בטהראן, ולא להפקיר מדינה זו לחסדיהן של ברה"מ, סוריה, מצרים ולוב.

סקירת ספרות הדנה  ביחסי ישראל-איראן 1949-1979- אינטרסים, יעדים ודרכי מימושם.

ההיסטוריה האיראנית המודרנית מתחילה עם ההתקוממות הלאומנית כנגד השאה ב-1905, דבר שהביא לחוקה מוגבלת ב – 1906 ,ששינתה את צורת הממשל במדינה למלוכה חוקתית, וגילוי נפט ב -1908. הפרלמנט (מאג'ליס) הראשון כונס ב 7 באוקטובר, 1906. במהלך השנית הנדונות ( 1949 – 1979) באיראן התקיימה מונרכיה ושליטה היה השאה , אשר השתייך לבית פהלוי, ואכן הבחירות בשנת 1949 באיראן העידו כי  הייתה השפעה ניכרת למלוכה

בראשית המאה ה – 20  החלו להתפתח באיראן שני מוקדי כוח: הצבא ושכבת המשכילים.  באמצעות שכבת הביניים שלט השאה על  העם האיראני . יציבות משטרו של השאה הייתה תלויה אפוא במידת ההרמוניה בין מוסד השאה לבין שכבת הביניים.

תנועת כיח והתנועה הציונית חדרה לפרס בסו המאה ה-19 ובעת מלחמת העולם השנייה הוקמו ארגוני נוער. לאחר כיבושה של פרס בידי בנות הברית , נפתח בטהראן משרד ארצישראלי אשר חידש את הקשר עם יהודי בריה"מ . השליחים הארצישראלים אשר הגיעו לפרס ב-1943 התוודעו למצבם הלאומי החברתי הקשה של יהודי פרס והחלו לפעול לייסוד תנועת החלוץ בפרס. במסגרת זו הוקמו ארגוני נוער ונוצר קשר חזק יותר בין הציונים לבין יהודי פרס

האופוזיציה הדתית למשטרו של השאה, מנעה מהשאה כינון יחסים דיפלומטיים בין איראן לישראל, ולאורך התקופה הנדונה האופוזיציה הדתית הייתה ממשית  וכוהני הדת ניצלו את קשריו של השאה עם ישראל על מנת לסכל את תכניות הפיתוח שלו

מבחינה כלכלית האינטרס הישראלי איראני השלים אחד את השני, שכן איראן הייתה זקוקה ללקוחות וישראל הפכה ללקוחה קבועה, ישראל הייתה זקוקה לנפט זמין וזול ואיראן סיפקה לה את הצורך הזה.  מבחינה גיאוגרפית ישראל אפשרה מעבר נוח ובטוח.

תוכן עניינים

רקע היסטורי
ההיסטוריה האיראנית
המבנה השלטוני בתקופת שלטונו של השאה ( 1905 – 1979).
השאה והמודרניזציה האיראנית
עמדת האופוזיציה באיראן
היחסים בין הישות היהודית ציונית לבין פרס בשנים טרם הקמת המדינה
אינטרסים ויעדים ביחסי 2 המדינות
ישראל
איראן
מימוש היעדים והאינטרסים
ביבליוגרפיה

אינטרסים, יעדים ודרכי מימושם : יחסי ישראל-איראן 1949-1979- סקירת ספרות
מק"ט
1741936
תיאור
סקירת ספרות
מספר עמודים
26
מספר מילים
7228
מספר מקורות בעברית
23
מספר מקורות באנגלית
0
מחיר (כולל מע"מ)
₪109.85₪169
לצפיה בסמינריון לדוגמה לחץ כאן
מחיר העבודה
₪169
₪109.85
רשימת מקצועות
  • אמנות
    • א. סמינריונים באמנות
    • ב. סקירות ספרות באמנות
    • ג. תולדות האמנות
  • אנתרופולוגיה
    • א. סמינריונים באנתרופולוגיה
    • ב. סקירות ספרות באנתרופולוגיה
  • ארכיאולוגיה
    • א. סמינריונים בארכאולוגיה
    • ב. סקירות ספרות בארכאולוגיה
  • ביולוגיה
    • א. סמינריונים בביולוגיה
    • ב. סקירות ספרות בביולוגיה
  • בריאות
    • א. סמינריונים בבריאות
    • ב. סקירות ספרות בבריאות
    • ג. הפרעות
    • ד. לקויות
    • ה. התמכרויות
    • ו. מחלות
    • ז. סיעוד
  • היסטוריה
    • א. סמינריונים בהיסטוריה
    • ב. סקירות ספרות בהיסטוריה
    • ג. יהדות
    • ד. ישראל
    • ה. ציונות
    • ו. אירופה
    • ז. מזרח תיכון
    • ח. ארצות הברית
    • ט. שואה
    • י. איסלאם
    • יא. אסיה
  • חינוך
    • א. סמינריונים בחינוך
    • ב. סקירות ספרות בחינוך
    • ג. פסיכולוגיה בחינוך
    • ד. שיטות חינוך
    • ה. הוראה
    • ו. חינוך מיוחד
    • ז. הגיל הרך
    • ח. השכלה גבוהה
    • ט. בלתי פורמלי
    • י. חינוך גופני
    • יא. חינוך דמוקרטי
    • יב. חינוך ממלכתי דתי ציוני חרדי
  • כלכלה
    • א. סמינריונים בכלכלה
    • ב. סקירות ספרות בכלכלה
    • ג. שוק ההון
    • ד. עבודה
    • ה. כלכלת ישראל
    • ו. ציבורית
    • ז. סקירות ספרות בכלכלת ישראל
    • ח. כלכלה בינלאומית
    • ט. דיור ונדל"ן
  • כללי
  • מדעי המדינה
    • א. סמינריונים במדעי המדינה
    • ב. סקירות ספרות במדעי המדינה
    • ג. ממשל צבא ופוליטיקה
    • ד. מדינת ישראל
    • ה. דת ולאום
    • ו. סקירות ספרות במדינת ישראל
    • ח. מדינות בעולם
    • ט. יחסים בין לאומיים
    • י. מיעוטים
    • יא. מלחמות
    • יב. המזרח תיכון
    • יג. מדיניות ציבורית
    • יד. מזרח תיכון
    • יז. אפריקה
    • יח. טרור
    • יט. איראן
  • מדעי הסביבה
    • א. סמינריונים במדעי הסביבה
    • ב. סקירות ספרות במדעי הסביבה
  • מנהל עסקים
    • א. סמינריונים במנהל עסקים
    • ב. סקירות ספרות במנהל עסקים
    • ג. אסטרטגיה עסקית
    • ד. ניהול כללי
    • ה. ניהול משאבי אנוש
    • ו. ניהול השיווק
    • ז. יחסי עבודה
    • ח. ניהול הפרסום
    • ט. תעסוקתית
    • י. מוסר ועסקים
    • יא. ניהול בינלאומי
    • יב. יזמות
    • יג. קריירה
    • יד. מערכות מידע
  • מקרא
    • א. סמינריונים במקרא
    • ב. סקירות ספרות במקרא
  • משאבי אנוש
    • א. סמינריונים במשאבי אנוש
    • ב. סקירות ספרות במשאבי אנוש
    • ג. שביעות רצון
    • ד. סגנונות ניהול/מנהיגות
    • ה. מוטיבציה/הנעת עובדים
    • ו. כוונות עזיבה
    • ז. ביצועי עובדים
    • ח. אקלים/תרבות ארגונית
    • ט. מחויבות ארגונית
    • י. לחץ ושחיקה
    • יא. התנגדות לשינוי
    • יא. תגמול
    • יב. קונפליקט בית עבודה
    • יג. שיתוף בקבלת החלטות
    • יד. אי בטחון תעסוקתי
    • יז. זהות/הזדהות ארגונית
    • יח. חוללות עצמית
  • משפטים
    • א. סמינריונים במשפטים
    • ב. סקירות ספרות במשפטים
    • ג. חוקתי
    • ד. עבודה
    • ה. עונשין
    • ו. משפט בינלאומי
    • ז. קניין
    • ח. חברות
    • ט. דיני חוזים
    • י. מכרזים
  • סוציולוגיה
    • א. סמינריונים בסוציולוגיה
    • ב. סקירות ספרות בסוציולוגיה
    • ג. כללית
    • ד. מגדר
    • ה. חינוכית
    • ו. זוגיות ומשפחה
    • ז. ארגונית
    • ח. דתיות
    • ט. טיפולי
    • י. עוני
  • ספורט
    • א. סמינריונים בספורט
    • ב. סקירות ספרות בספורט
  • סקירות ספרות
    • א. אמנות
    • ב. היסטוריה
    • ג. חינוך
    • ד. כלכלה
    • ה. מדעי המדינה
    • ו. מדעי הסביבה
    • ז. מנהל עסקים
    • ח. משאבי אנוש
    • ט. משפטים
    • י. סוציולוגיה
    • יא. פסיכולוגיה
    • יב. קולנוע
    • יג. תקשורת
    • יד. תרבות
    • יז. מקרא
    • יח. בריאות
  • ערביי ישראל/מגזר ערבי
    • א. סמינריונים בערביי ישראל
    • ב. סקירות ספרות בערביי ישראל
    • ג. חברה וקהילה
    • ד. חינוך והשכלה
    • ה. זוגיות ומשפחה
    • ו. תעסוקה
    • ז. סמינריונים בסכסוך ערבי ישראלי
    • ח. סקירות ספרות בסכסוך ערבי ישראלי
    • ט. ממשל ופוליטיקה
    • י. תקשורת
  • פילוסופיה
    • א. סמינריונים בפילוסופיה
  • פסיכולוגיה
    • א. סמינריונים בפסיכולוגיה
    • ב. סקירות ספרות בפסיכולוגיה
    • ג. חברתית
    • ד. חינוכית
    • ה. אישיות
    • ו. תעסוקתית
    • ז. קלינית
    • ח. בינתרבותית
    • ט. ארגונית
    • י. פיננסית
  • פרסום
    • א. סמינריונים בפרסום
    • ב. סקירות ספרות בפרסום
  • קרימינולוגיה
    • א. סמינריונים בקרימינולוגיה
    • ב. סקירות ספרות בקרימינולוגיה
  • שאלונים
    • א. משאבי אנוש
    • ב. ניהול השיווק
    • ג. שירות לקוחות
    • ד. חינוך
  • שוק ההון
    • א. סמינריונים בשוק ההון
    • ב. סקירות ספרות בשוק ההון
  • שיווק
    • א. סמינריונים בשיווק
    • ב. סקירות ספרות בשיווק
  • שירות לקוחות
    • א. סמינריונים בשירות לקוחות
    • ב. סקירות ספרות בשירות לקוחות
    • ג. כוונות רכישה/קניה
    • ד. איכות השירות
    • ה. שביעות רצון מהשירות/מוצר
    • ו. תפיסת מחיר
    • ז. נאמנות/נטישת לקוחות
    • ח. נכסיות מותג
  • תקשורת
    • א. סמינריונים בתקשורת
    • ב. סקירות ספרות בתקשורת
    • ג. תקשורת אלקטרונית
    • ד. תקשורת המונים
    • ה. עיתונות
    • ו. רשתות חברתיות
  • תרבות
    • א. סמינריונים בתרבות
    • ב. סקירות ספרות בתרבות
    • ג. תרבות ופנאי
    • ד. ספרות
    • ה. קולנוע
    • ו. מוזיקה ושירה
    • ז. מחול
צור קשר

אקדמית באינטרנט – מאגר עבודות סמינריוניות ואקדמאיות מוכנות. אקדמית מציעה לכם הנחייה בכתיבת עבודת סמינריון לתואר ראשון ותואר שני, כתיבת הצעות מחקר, עיבודים סטטיסטיים, תרגום, הכנה של פרוייקטים לדוקטורט ועוד…

  • דף הבית
  • עבודה לדוגמה
  • תקנון
  • שאלות ותשובות
  • שירותים אקדמיים
  • צור קשר
  • סליקת כרטיסי אשראי
פיתוח ובניית אתרי וורדפרס – הוסט סנטר
כל הזכויות שמורות © 2020 אקדמית.
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסט
  • הקטן טקסט
  • גווני אפור
  • ניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכה
  • רקע בהיר
  • הדגשת קישורים
  • פונט קריא
  • איפוס