סקירת ספרות לעבודת סמינריון אקדמית הבוחנת את הקשר בין כוונות הרכישה, חשיפה לפרסום ותפיסת מחיר של שירותים תיירותיים אצל פלח שוק תרמילאים.//תפיסת מחיר
/חשיפה לפרסום
/כוונות רכישה
/הקשר בין כוונות רכישה לחשיפה לפרסום ותפיסת מחיר
//
הורניק וליברמן ( 1994 ) טוענים כי מחיר נכון ופרסומת מתאימה עשויים להעניק למותג ערך נתפס רב יותר מהערך האובייקטיבי שלו. לעומת המותגים המתחרים. לפיכך ברור מדוע יש להתייחס בכובד ראש לחפיפה החלקית בין החלטות מחיר להחלטות פרסום. המחיר לצרכן נתפס אפוא כביטוי לערך המוצר , כלומר לתועלת שהצרכן מקבל עבור כספו . האסטרטגיה הפרסומית היא , במקרים רבים , גם לשנות את רגישות הצרכנים למחיר, כלומר לשנות את גמישות הביקוש.
Monroe & Krishnan ( 1985) משתמשים במודל Monroe (1979) של השפעת המחיר על הצרכן מחיר המוצר מהווה גירוי כלפי הצרכן .
על פי המודל, ככל שהצרכנים תופסים את המחיר בצורה גבוהה יותר כך נתפסת גם תפיסת איכות גבוהה וכל זה מביא לתפיסת הערך הגבוה ולרצון קנייה של המוצר .
DelVecchio, Smith (2005), טוענים לקשר בין ערך המותג לבין ההחלטה על קנייתו, אם כי לטענתם גורם המחיר הנו משתנה משפיע עיקרי, כאשר ככל שהערך של המותג גבוה יותר , כך הצרכן יאות לרוכשו במחיר גבוה יותר. עפ"י Hellier, Gersen, Carr and Rickard (2003) כוונות הרכישה של הלקוחות מושפעות מתפיסת האיכות של המוצר ע"י הלקוח, נכסיות וערכיות המוצר, שביעות רצון הלקוחות, נאמנות הלקוחות, תפיסת המחיר והמותג המצופה. בנוסף, Grace and OCass (2002) במחקרם מצאו שהאלמנטים החשובים הנם: שם המותג, יחד עם מחיר המוצר, האריזה, איכות, התמונה הנתפסת בעיני הלקוח ועוד.
********************************************************************** עבודה זו כוללת סקירת ספרות בנושאים הבאים:
תפיסת מחיר
/חשיפה לפרסום
/כוונות רכישה
/הקשר בין כוונות רכישה לחשיפה לפרסום ותפיסת מחיר