סקירת ספרות לעבודת סמינריון אקדמית הבוחנת את עמדות צוות הגן והורים כלפי שינוי אשר כלל הכנסת ארוחה חמה לגן הילדים.//מודעות לבריאות
/מזון בריא ועמדות צרכנים
/תזונה בריאה בגן הילדים
/הטמעת שינויים ארגוניים במערכת החינוך
/הקשר בין שינויים ארגוניים לבין ביצועים
/תכנון וביצוע שינויים במערכת החינוך – סקירת מחקרים
//
התכנית לבריאות בגיל הרך כוללת שבעה פרקים וביניהם פרק תזונה נכונה. בפרק זה מחולקים המזונות לקבוצות: דגנים; משקאות; בשר, דגים ומאכלי חלב; פירות וירקות וממתקים, אכילה נכונה, תפריט נכון, תדירות, כאשר כל יום הארוחה בגן מכילה בתוכה את חמש הקבוצות (כהן-נגמי, 2000) . יחד עם זאת, בצהרונים עולה תמונת מצב עגומה שיש לה השלכות חמורות על בריאות הילדים, כאשר אין גוף שמפקח על התזונה המוגשת לילדים, מעבר לאספקט התברואתי (סלומון, 2010) . תזונה בריאה מחייבת אספקה קבועה וסדירה של "אבני בניין" (אבות המזון, מלחים וויטמינים) ואנרגיה (קלוריות), אשר מקורן במזון. תזונה מאוזנת, המכילה כמויות מספיקות של כל אבות המזון, הוויטמינים והמינרלים, חשובה להשגת משקל תקין, לגדילה האורכית ולבניית מסת העצם והשרירים.
********************************************************************** עבודה זו כוללת סקירת ספרות בנושאים הבאים:
מודעות לבריאות
/מזון בריא ועמדות צרכנים
/תזונה בריאה בגן הילדים
/הטמעת שינויים ארגוניים במערכת החינוך
/הקשר בין שינויים ארגוניים לבין ביצועים
/תכנון וביצוע שינויים במערכת החינוך – סקירת מחקרים