סקירת ספרות לעבודת סמינריון אקדמית הבוחנת את החשיפה לספרים בגן, בבית ופיתוח אוריינות
ניצני האוריינות כוללים את הידע הראשוני אודות המילה, האות, הצליל והכתיבה. וביתר פירוט ניצני אוריינות מתייחסים לפענוח המילה ותרגומה לדפוס, לידע האלפביתי (אותיות ואת הצלילים שהם מייצגים), למודעות הפונולוגית (מודעות ויכולת לקשר בין צלילים לבין מילים מדוברות), לידע סמנטי תחבירי, ידע על מבנה הסיפור, והבנה מושגית רחבה בשלב מתקדם יותר.
אירוע אורייני י בה"א הידיעה הנו חשיפה לספרים ואכן מרבית הילדים בגיל הגן נחשפים לספרים על בסיס יומי או יותר. הורים רבים מדווחים על קריאת ספרים לילדיהם חמישה ימים או יותר בשבוע והזמן המושקע בקריאת ספר משותף בבית נמצא כמוביל ל- 8% מהשונות בהישגי הקריאה של ילדים (2008Evans, Shaw, ). ניתן להבין מכך שחשיפה לספרים משפיעה באופן חיובי על קריאתם של ילדים בהמשך.
********************************************************************** עבודה זו כוללת סקירת ספרות בנושאים הבאים:
החשיפה לספרים בגן, בבית ופיתוח אוריינות