סקירת ספרות לעבודת סמינריון אקדמית הבוחנת את השפעת מאפייני החינוך הקיבוצי על גיוס ושירות בני קיבוצים.//החברה הקיבוצית/
החינוך הקיבוצי/
מאפייניו של החינוך המשותף /
מוסדות החינוך הקיבוצי /
שיטות ההוראה והחינוך /
תוצאות החינוך המשותף /
מאפייני צה"ל ותפקידו /
עמדות של בני כלפי שירות בצה"ל/השירות והיחס לשירות בקרב בני הקיבוצים//
החינוך המשותף השיג את מטרתו העיקרית : יצירת דור המוכשר לחיי קולקטיב וחפץ בהם, דור המסוגל להמשיך את מסורת הקיבוץ. נמצא כי הנוער שהתחנך בקיבוצים מצטיין באחריות חברתית רבה ובכושר לשיתוף פעולה הדוק בתוך הקבוצה או הקולקטיב בו הוא נמצא.
השפעותיו השליליות , לכאורה, של החינוך המשותף הן , ראשית עצם הפירוד מן ההורים שכן אהבת אם ואב הינה גורם ראשון במעלה בעיצוב דמותו של הילד. שנית , הילד נמצא כמעט כל זמנו בחברת הילדים ולכן אין לו למעשה פינה פרטית שבה הוא יכול להתייחד עם עצמו. גורם שלילי נוסף הוא, שהחינוך המשותף למעשה, בעל מתכונת אחידה ואין בו מקום לטיפול אינדיבידואלי שהורים יכולים להעניק לילדיהם. כמו כן, במסגרת החינוך המשותף הילד נמצא בתחרות מתמדת במאמציו לרכוש אהבה והערכה מצד מוריו ומחנכיו , שכן הילד הוא רק אחד מיני רבים . התחרות עלולה להוליד תוקפנות , התפרצויות כעס, הרטבה או מציצה אצל פעוטים בקיבוצים (דרין- דרבקין, 1961).
********************************************************************** עבודה זו כוללת סקירת ספרות בנושאים הבאים:
החברה הקיבוצית/
החינוך הקיבוצי/
מאפייניו של החינוך המשותף /
מוסדות החינוך הקיבוצי /
שיטות ההוראה והחינוך /
תוצאות החינוך המשותף /
מאפייני צה"ל ותפקידו /
עמדות של בני כלפי שירות בצה"ל/
השירות והיחס לשירות בקרב בני הקיבוצים