סקירת ספרות לעבודת סמינריון אקדמית הבוחנת האם פרסום מכוון לילדים הנו מוסרי?//ההיבטים הכלכלים העולים מפרסומות מכוונות לילדים/
ההיבטים החוקיים העולים מפרסומות מכוונות לילדים/
האם פרסום מכוון לילדים הנו מוסרי ?//
קיימת ביקורת חריפה נגד הפרסום המכוון לבני נוער במכירה של מוצרים מסוכנים.
על פי גישת התועלתנות על משווקים לשקול האם הפרסום הוגן כלפי החברה? האם עבודתם מובילה לאושר גדול יותר למספר מרבי של אנשים?
לא בטוח, ההשלכות הפרסום המזיק על הילדים הן הרסניות וכי הרווחים מכך לעיתים, מתגמדים לנוכח עלייה בחולי ובתמותה.
יחד עם זאת, ילדים מציגים כוח קנייה של 15 מיליון דולרים וכי כוח קנייה עצום זה מעניק תנופה ניכרת בעולם העסקי. פעולת הקנייה מגיעה לאחר חשיפה לאסטרטגיות הפרסום המכוונים להם ישירות.
על פי גישתו של קנט אשר, שואלת מה הם החוקים המוסריים שצריכים להנחות את התנהגותנו ללא תלות בתוצאותיה , על ערכי המוסר להנחות את המשווקים, אך ערכי החברה משקפים חומרנות, קפיטליסטיות ואינדיבידואליות ומפחיתים בחשיבותם של ערכי מוסר ולכן קיים קושי לבחון סוגיות בהתאם לערכים אשר אינם מתאימים לחברה.
********************************************************************** עבודה זו כוללת סקירת ספרות בנושאים הבאים:
ההיבטים הכלכלים העולים מפרסומות מכוונות לילדים/
ההיבטים החוקיים העולים מפרסומות מכוונות לילדים/
האם פרסום מכוון לילדים הנו מוסרי ?