סקירת ספרות לעבודת סמינריון אקדמית הבוחנת את השפעת הפרסום פוליטי על אחוז הבוחרים במפלגה
אחת התופעות בתקופתו בעת מערכת בחירות הנו השימוש בפרסום פוליטי שלילי או חיובי .
פרסום פוליטי נועד לשכנע מצביעים לתמוך במועמד/ מפלגה כאשר השימוש נעשה בתוך אמצעי תקשורת ההמונים בלבד. השפעתו העיקרית של הפרסום פוליטי באה לידי ביטוי בחיזוק דעות הבוחר ומיקומם של קולות צפים.
פרסום פוליטי אינו שונה במהותו מפרסום מותגים צרכניים אלא שכאן מדובר בפרסום מותגים פוליטיים. בין אם הם מועמדים ובין אם הן מפלגות.המותג הוא ככל מותג הנו בסיס להגדרה עצמית והזדהות חברתית ומטרתו לכבוש את לב הקהל , להיענות לצרכיו ולמשאלותיו. כמו כן, על המותג לנהל מערכת תקשורת (יחס"צ ופרסום) עקבית קבועה ובאופן שוטף עם קהל היעד, לאורך כל חיי המותג, כדי לטפח את נאמנותם של הצרכנים הקיימים וכדי לרכוש צרכנים חדשים (פרידמן, 2005).
ואכן על פי הספרות המחקרית לפרסום הפוליטי בין אם הוא שלילי ובין אם הוא חיובי השפעה ניכרת על עמדות הבוחר.
********************************************************************** עבודה זו כוללת סקירת ספרות בנושאים הבאים:
השפעת הפרסום פוליטי על אחוז הבוחרים במפלגה