עסקים רואים באינטרנט הזדמנויות פרסום שיווק והפצה של מוצריהם. בפרט כאשר יכולים ליעל את ההשקעה הכספית ולמעשה לשלם הרבה פחות מערוצי תקשורת אחרים כגון טלוויזיה ,רדיו ומגזין
סקירת ספרות הדנה בשאלה כיצד משפיע האינטרנט על עולם האסטרטגיה העסקית.
גלובליזציה היא תופעה של המאה ה -21, הכוללת ניידות הון ועובדים, גידול השוק הכלכלי, החברתי, הפוליטי, תלות הדדית בין מדינות עקב מזעורם של החסמים, תחרות גבוהה ו ליברליזציה של השווקים.
תעשיית המכירות פומביות באינטרנט התחילה בשנת 1995 כאשר נוסדה ב-eBay. יוזמה זו עוררה מאות מתחרים. מכירות פומביות באינטרנט פועלות אך ורק כמתווכות בין קונים ומוכרים, ולכן הם אינם דורשים השקעה נרחבת אדמות ורכוש, מסייעים ללקוחות לקנות ולמכור מגוון רחב של פריטים, מציעים גישה לעשרות אלפי מוצרים שונים מאפשרים חיפוש על פריטים מכל רחבי העולם.
מסחר אלקטרוני" (EC – Electronic Commerce) הינו מונח המתייחס לסדרת פעילויות שמהותן ביצוע עסקה בין שני צדדים
ההתפתחות המואצת של רשת האינטרנט ושל הטכנולוגיות העומדות בבסיסה הביאו לשינוי בפרקטיקות העסקיות, כאשר הרשת מאפשרת למעשה ביצוע עסקאות שלמות באופן אלקטרוני ללא קשר של ממש בין הצדדים. המסחר האלקטרוני התפתח במקביל לאימוץ רשת האינטרנט העולמית.
עסקים רואים באינטרנט הזדמנויות פרסום שיווק והפצה של מוצריהם. בפרט כאשר יכולים ליעל את ההשקעה הכספית ולמעשה לשלם הרבה פחות מערוצי תקשורת אחרים כגון טלוויזיה ,רדיו ומגזין.
כמדיום מסחרי מספקת רשת האינטרנט יתרונות רבים לארגונים המעוניינים להפיץ את שירותיהם ומוצריהם: הודות לביזור הרחב של רשת האינטרנט והיותה בלתי תלויה באילוצים גיאוגרפיים, משמשת הרשת ערוץ שיווקי ופרסומי בלתי מוגבל להפצת מידע אודות הארגון והשירותים המוצעים על ידו ובכך מהווה אמצעי להרחבת בסיס הלקוחות.
התפתחות מערכת האינטרנט
מאפייני הגלובליזציה והשפעתה על עסקים.
גורמים המשפיעים על יתרונות וחסרונות ברכישות באתרי אינטרנט כיתרון לעסקים.
האינטרנט ככלי שיווקי וככלי לקידום מכירות.
האינטרנט ככלי להשגת יתרון תחרותי
ביבליוגרפיה