הצורך להשתייך ולהיות חלק מקבוצה קיים אצל כל אחד כאשר התפתחות הקבוצה כוללת חמישה שלבים: הקמה, פריצה , גיבוש נורמות, מימוש והתפזרות. ככל שהקבוצה מתפתחת ניתן לראות תזוזות ומעברים בהתנהגותם של חברי הקבוצה ובתקשורת ביניהם.
סקירת ספרות הבוחנת את החוויה האנתרופולוגית אותה חווים חברי קבוצה.
תפיסות הקבוצה או אמונות המשותפות לחברי הקבוצה מאפיינות קהילות סגורות, כלומר, מדובר בקהילה מובחנת מסביבתה החברתית באמצעות עולם תוכן תרבותי ונורמטיבי ייחודי המחייב את כל חבריה.
התנהגותו של המטפל הקבוצתי מתמקדת בפעילות פנימית והיא להרגיש, להפגין אהדה ולהעלות השערות כדי לקדם את ההבנה. תפקיד המטלה נ תגובתי יותר מאשר יוזם , כשר הוא ממתין שהתהליך הקבוצתי יתרחש ואז מעיר לגביו. רק לעיתים רחוקות המטפל יוזם דיון.
ככלל קבוצה טיפולית מתחילה להתבטא במישור הבין אישי וכל אחד יוצר את המיקרוקוסמוס החברתי שלו. עם הזמן החברים מתחילים להבין את סגנונם הבין אישי ובסופו של דבר להתנסות בהתנהגו חדשה ככלל שלי התפתחות הקבוצה כוללים חמישה שלבים: הקמה, פריצה , גיבוש נורמות, מימוש והתפזרות.
על פי האנתרופולוג מלינובסקי תצפית משתתפת נעשית דרך מחקר ואיסוף נתונים המתבססת על נוכחותו של החוקר באירועים מסוימים, צפייה ותיעוד האירוע. במסגרת התצפית המשתתפת על החוקר להתנסות בחוויותיה של הקבוצה אותה הוא חוקר, ולהפוך לאחד הפרטים בקבוצה.
החוויה האנתרופולוגית אותה חווים חברי קבוצה
ביבליוגרפיה