החצנה מינית לעיתים גובלת בהטרדה מינית ונתפסת כבלתי הולמת או רצויה. נשים וגברים על מנת למשוך תשומת לב פועלים באסטרטגיות שונות, כאשר נשים נוטות יותר להחצין את מיניותן – מתלבשות בצורה מסוימת, יוצרות אוירה רומנטית, יוצרות קשר עין ומגע, מחוות גנדרניות ומלטפות, ואף לעיתים מחצינות מיניותן באופן בוטה באמצעות ריקוד מיני או מלל בוטה.
סקירת ספרות זו עניינה בנושא החצנת מיניות והמניעים
רמת ההחצנה המינית תלויה רבות ברמת המתירנות המינית, רמת השמרנות של נשים, ניסיון קודם, ועמדות ואמונות הקשורים בהתנהגויות מיניות
העובדה כי נערות עקב התרבות מחצינות את מיניותן מובילות להשלכות שליליות, כגון הפרעות אכילה, הערכה עצמית ירודה ועוד. ההשלכות השליליות, מהווה מניע למחקר הנוכחי
השימוש במיניות ובפרובוקציה והחצנה מינית של נשים בא לידי ביטוי בולט בשטחי רבים חיים ואלה המודלים הנפוצים ביותר שאליהם חשוף הנוער. מגמה זו באה לידי ביטוי בעיקר בעולם הפרסום שבו הפכה לשכיחה ביותר בעשרים השנים האחרונות. חברות כמו בנטון קלבין קליין, סיטרואן, פיג'ו, עושות שימוש בדימויים פרובוקטיביים כאשר הדרך העיקרית לשימוש בפרובוקציה הוא השימוש במיניות האישה והתערטלות חלקית בפרסומות
ככלל, גיל 10-16 הוא אתגר עבור נערות צעירות, לא רק בגלל שהן מתחילות להתמודד עם בעיות זהות ולחץ חברתי. הן מתמודדות גם עם שינויים פיזיים ורגשיים, מוכנות מינית ומראה מיני בוגר אשר מבחינה רגשית עדיין לא ממש הושגה. הן לומדות במהלך תקופת ההתבגרות להתאים עצמן לנורמות ולכללים של הנשיות שלהן
ההחצנה נועדה לשם הנאה וסיפוקו של המין הגברי בהתאם לתרבות הפטריארכלית, ניצבת האישה כחפץ וכדמות משנית לצד הגב. החפצתה של האישה והחצנת מיניותה, למעשה הופכת אותה לאישה כנועה וצייתנית בהתאם לדרישות וציפיות התרבות הפטריארכלית
החצנה מינית הגדרות ומאפיינים והמגמות שיש בחברה
אופן החצנת המיניות בתרבות ובתקשורת
המניעים להחצנה המינית
ביבליוגרפיה