לימוד ושיפור היכולת האינטלקטואלית מוביל לפתרון בעיות בצורה יעילה יותר וכי להוראת המתמטיקה לא רק תפקיד משמעותי במדעים שונים, היא גם מחזקת את חשיבה ואת המבנה האינטלקטואלי
סקירת ספרות הבוחנת את השפעת שילוב הגיליון האלקטרוני בהוראת הסטטיסטיקה והשפעתו על הישגי התלמידים ועל המוטיבציה ללמידה.
בשל המושגים המופשטים בהוראת המתמטיקה, הלמידה הנה קשה עבור תלמידים. מרבית התלמידים מתקשים בהבנה ויישום מושגים מתמטיים ואף חוששים ללמוד את הנושא. השיטה המסורתית הכוללת את המושגים של המתמטיקה, לא הצליחה לפתח בקרב התלמידים יכולת של פתרון בעיות של תלמידים. לכן, הם יכולים רק לקשר בין מושגים, אך לא להציג את כל האלמנטים לפתרון בעיות
השינויים והתמורות בעולם בו אנו חיים מחייבים שינוי בתכנית הלימודים בבחינת העברת החומר, התכנים, שיטות למידה תלמידים ומורים ועוד. הסיבה לכך הנה האתגרים העומדים בפני הקהילה הגלובלית הכוללת בעיות כמו עוני, הגירה, מלחמה בינלאומית ואלימות, עיור והתפוררות תרבותית. לפיכך יש צורך במיומנויות חדשות
הרבגוניות וההשפעות המורכבות של הגלובליזציה באות לידי ביטוי בהוראה ובחינוך. לגלובליזציה השפעה עצומה על מערכות החינוך, בבחינת פרדיגמות , התקדמות טכנולוגית, הפצת הידע ,רעיונות, והזדמנויות למידה . התייחסות לגלובליזציה בהקשר החינוכי מעלה ניתוחים תיאורטיים, הסטורים ומוסדיים.
כמו כל מי שלימד או עבר קורס סטטיסטיקה יודע כי חישובים סטטיסטיים עשויים להיות מייגעים מועדים לטעויות וקשים להבנה. ההוראה המסורתית לסטטיסטיקה, עושה שימוש במסגרת קורסים בסטטיסטיקה בדרך כלל במחשבונים מדעיים, אשר עשויים להקל ולסייע ביצירת עניין והפחתת הטעויות והשגיאות של התלמידים
איסוף נתונים בידי השלטון המרכזי נערכו לפני 4000 שנה לצרכים שונים: מיסוי, גיוס חיילים, סלילת דרכים, אמצעי ייצור, רישום אוכלוסיה וכדומה.
קטסטרופות במתמטיקה
תוכנית הלימודים והרציונל החדש לעומת תוכניות לימודים קודמות
שילוב המחשב בהוראה ושילוב המחשב בהוראת המתמטיקה
הוראת הסטטיסטיקה
ההיסטוריה של הסטטיסטיקה
ביבליוגרפיה