סקירת ספרות לעבודת סמינריון אקדמית הבוחנת האם השימוש בניבים ומטאפורות שונה בקרב ילדים לקויי למידה בהשוואה לילדים בעלי התפתחות תקינה?//השפה ושימושיה /
מטאפורות וניבים/
הגדרות של מטאפורה/
הגדרות של ניב/
הקשר בין המיספרות לשימוש בשפה/
לקויי למידה/
הגדרת לקויות למידה כלליות/
השוואת ילדים בעלי ליקויי למידה וקשיי שפה אל מול ילדים ללא לקות/
יכולות פענוח והבנה מטפוריות של תלמידים לקויי למידה//
נראה כי לילדים עם קשיים בשפה ולילדים בעליי ליקויי למידה ללא עבר של קשיים בשפה הדבורה יש הבנת מטאפורה לקויה.לשם כך נעשה מחקר נוסף שבדק אם יש הבדל בין ילדים עם לקויות למידה עם וללא עבר של לקות שפתית. הממצאים הראו שילדים עם לקות למידה עם עבר של לקות שפה תפקדו פחות טוב במשימות המטפורה לעומת הילדים עם לקות הלמידה ללא עבר שפתי.
אם נשווה ילדים אלה לילדים ללא לקות למידה, נמצא ששתי קבוצות הילדים עם לקות הלמידה הראו פחות מסוגלות מטפורית לעומת קבוצת הילדים ללא לקות למידה.
ילדים עם לקויות למידה ללא עבר של לקות שפתית עלולים להתקשות בלמידת שפה. בשנים האחרונות, קשת מיומנויות השפה הורחבה וכוללת את כל ההיבטים של למידה בעלת מרכיב שפתי. ובכללם יכולות מטפוריות, שיח נרטיבי וכיתתי, כלים רטוריים כמו גם מיומנויות שפה כתובה. רק ליחס קטן מאוד של ילדים עם לקויות למידה יש לקות וקושי בלמידה שאינם כרוכים בהיבט זה או אחר של שפה.
********************************************************************** עבודה זו כוללת סקירת ספרות בנושאים הבאים:
השפה ושימושיה /
מטאפורות וניבים/
הגדרות של מטאפורה/
הגדרות של ניב/
הקשר בין המיספרות לשימוש בשפה/
לקויי למידה/
הגדרת לקויות למידה כלליות/
השוואת ילדים בעלי ליקויי למידה וקשיי שפה אל מול ילדים ללא לקות/
יכולות פענוח והבנה מטפוריות של תלמידים לקויי למידה