סקירת ספרות לעבודת סמינריון אקדמית הבוחנת את הקונפליקט בין עקרון חופש הביטוי לבין הגבלת הפרסומות.//עקרון חופש הביטוי
חופש הביטוי בפרסומות
משפט משוה//
צמצום חופש הביטוי בענף הפרסום והפרסומות מתמקד בעיקרו בפרסום העשוי להזיק לציבור הצרכני. עם זאת, יצוין כי , הדעות חלוקות בשאלת התערבות המדינה בהגבלת פרסומם של מוצרים חוקיים. מחד גיסא יש חשש מהתערבות יתר של המדינה, ומאידך גיסא גובר הצורך בהגנה על אוכלוסיות חלשות ופגיעות מפני השפעות הפרסום.
על פי מחקרים עדכניים, נמצא כי לאמצעי התקשורת ובהם לפרסומות משודרות ומועברות לילדים, השפעה רבה על מגיפה השמנת היתר, עישון ותופעות מזיקות אחרות. הוכח כי פרסום מוצרי מזון משפיע על העדפות ילדים בתחום המזון ועל התנהגותם הצרכנית של ילדים בכלל וכי כי יש קשר מובהק גם בין חשיפת ילדים לפרסומות בטלוויזיה ובין צריכת חטיפים וכמות הקלוריות והמרכיבים התזונתיים הנצרכים
********************************************************************** עבודה זו כוללת סקירת ספרות בנושאים הבאים:
עקרון חופש הביטוי/
חופש הביטוי בפרסומות
/משפט משוה