סקירת ספרות לעבודת סמינריון אקדמית הבוחנת כיצד נתניה כעיר נתפסת בראי התקשורת האינטרנטית.///נתניה ופיתוח תיירותי
/פיתוח תיירותי
/נתניה כעיר תיירות
/מרכיב העונתיות
/תפקידה החברתי של התקשורת. – תיאוריות//
שורשיה התיירות בעיר נתניה החלו עוד בשנות ה-30 של המאה ה-20 וזאת כתוצאה ישירה מהפעילות הבריטית באזור. המעורבות הבריטית בפיתוח העיר התמקד בהקצעת קרקעות לפיתוח, בהקניית מעמד של עיר (1934) ובתפיסה התכנונית שלהעיר.
הסיבות להפיכתה לעיר קיט נבעו מנגישותה לחיפה ותל אביב וקלים בריא ונוח.
התכנית הבריטית חילקה את נתניה לשלוש רצועות : רצועת קיט ונופש, רצועת מגורים ורצועת פרדסים, ותעשיה. המטרה העיקרית בתכנון היה הקמת עיר קיט וחוף ולפיכך הותקנו מתקני בידור, אזורי מסחר, מתקני ספורט, נמל שייט, שטחים ציבוריים ועוד. כמו כן, הושם דגש על חזותה של העיר ועל התשתית התיירותית. בשנת 1933 הוקם המלון הראשון ולאחר 4 שנים הוקמו עוד 5 בתי מלון, בית קולנוע, גנים ופארקים. בשנת 1938, מתפתח אזור רחצה רשמי בנתניה. בשנים הבאות הלך ותפס ענף הנופש והקיט מקום מרכזי בכלכלת נתניה.
לאחר הקמת המדינה חלה האצה בפיתוח התיירותי בנתניה, כאשר המדינה ראתה בפיתוח נתניה מקור חשוב למטבע חוץ. נתניה היוותה אלטרנטיבה לערים דתיות כגון ירושלים. בנות ה-50 וה-60 אזור בתי המלון התפתח בנתניה וכן חופי הרחצה. בשנות ה-70 הצטיינה נתניה כעיר קיט בהיותה מושכת תיירות חוץ. גם בשנות ה-80 המשיכה נתניה להתפתח תיירותית ולהכפיל את מספר בתי המלון בה
********************************************************************** עבודה זו כוללת סקירת ספרות בנושאים הבאים:
סקירה תיאורטית ומחקרית
/נתניה ופיתוח תיירותי
/פיתוח תיירותי
/נתניה כעיר תיירות
/מרכיב העונתיות
/תפקידה החברתי של התקשורת. – תיאוריות