סקירת ספרות לעבודת סמינריון הבוחנת גישות התערבות שונות לטיפול בילדים עם DCD//הפרעה התפתחותית בקורדינאציה / הגדרות הבעיה / זיהוי ההפרעה / גורמי הבעיה / האבחון / מאפיינים מוטורים בקרב ילדי DCD / שלבי התפתחות ההפרעה / הקריטריונים / התערבות טיפולית / שיטות התערבות לילדים DCD / ילדי DCD / הקשר לבעיות רגשיות חברתיות / שיטות התערבות / גישת התערבות יישומית לבעלי DCD / פרוטוקול גישת CO-OP ואופן יישומה הלכה למעשה / התאמות מיומנויות לילדים עם DCD בגישת ה-CO-OP / מיומנויות//
עוד לפני 100 הוכרה הבעיה ההתפתחותית בקואורדינאציה בקרב ילדים. בשנת 1937 סווגה ההפרעה במונחים כגון אורח פיזי קשיי תפיסה. בשנת 1994 הוגדרה ההפרעה על ידי ה-DCD והוגדרו התנאים לקיומה של ההפרעה Barnhart, Davenport, Epps, Nordquist, 2003)).
השכיחות של קואורדינאציה לקויה בקרב ילדים נעה בין 5% עד ל 20% מהאוכלוסייה בכיתות בית הספר. מדוע השכיחות של התופעה כפי שהיא נקבעת על ידי מחקרים שונים הנה שונה כל כך? הקריטריונים לאבחון והטרמינולוגיה הנמצאת בשימוש כדי לתאר קואורדינאציה מוטורית לקויה עלעולים לתרום לשונות בצורת הזיהוי של התופעה .(Tan, Parker, Larkin, 2001, 168)
הפרעת קואורדינציה התפתחותית או באנגלית: Developmental Co-ordination Disorder (DCD ) מקורה במערכת העצבים המרכזית, וכנראה הקשורה לצרבלום (המוח הקטן). התופעה מאופיינת בקושי של תיאום מוטורי (פעולה משולבת של יד ורגל, עין -יד ועוד) , ובמקרים רבים קשורה לליקויי למידה והתנהגות (קומורבידיטי -comorbidity ) והיא מלווה את הילד גם לתקופת הבגרות (אבן , 2007).
********************************************************************** עבודה זו כוללת סקירת ספרות בנושאים הבאים:
הפרעה התפתחותית בקורדינאציה / הגדרות הבעיה / זיהוי ההפרעה / גורמי הבעיה / האבחון / מאפיינים מוטורים בקרב ילדי DCD / שלבי התפתחות ההפרעה / הקריטריונים / התערבות טיפולית / שיטות התערבות לילדים DCD / ילדי DCD / הקשר לבעיות רגשיות חברתיות / שיטות התערבות / גישת התערבות יישומית לבעלי DCD / פרוטוקול גישת CO-OP ואופן יישומה הלכה למעשה / התאמות מיומנויות לילדים עם DCD בגישת ה-CO-OP / מיומנויות