הפרסום במסגרת התקשורת המסורתית בדרך כלל מנסה לבנות תדמית למוצר בתקווה שהצרכן ירכוש את המוצר בהיותו בחנות .ישנו תנאי הכרחי, אך לא מספיק, ליצירת פרסומת טובה והוא אסטרטגיית פרסום נכונה, שתיתן מענה הולם למטרות הפרסום כפי שהוגדרו במסגרת האסטרטגיה השיווקית.
סקירת ספרות זו בוחנת את הקשר בין חשיפה לפרסום, תפיסת מחיר וכוונות רכישה
המחרת המוצר היא תהליך מורכב מאוד, המושפע משיקולים אחרים בתמהיל השיווק ובמיוחד מהחלטות הקשורות לתקשורת השיווקית. למחיר עצמו יש, מעבר לביטוי הערכי של המוצר, משמעות תקשורתית עבור הצרכן
אחד מגורמי המפתח בשיווק מוצרים הינו הבנת ההנעה (מוטיבציה) של הצרכנים לרכישת מוצר מסוים. התנהגות צרכנים בודקת את התנהגות הצרכן בזמן חיפוש, קניה, שימוש והערכת המוצר/שרות אותו הוא רוכש, כדי לספק את צורכיהם ותשוקותיהם.
ניתוח הגורמים העומדים מאחורי החלטות קנייה, כאלה ואחרות, מראה כי אנשים בוחרים במוצרים הנותנים להם את התועלת המרבית עבורם. אדם המתמודד עם בעיה כלשהי הוא בהכרח בעל צורך. אם לפני אדם זה יוצג מענה לאותו צורך – גדולים הסיכויים שהמענה המוצע יאומץ.
הנכונות לקנות קשורה ביחס חיובי לתפיסת הערך וביחס שלילי למידת הוויתור הנדרשת מהצרכן.
השפעת המחיר על תפיסת האיכות תלויה במידה רבה ברמת המעורבות של הצרכן בקנייה. ישנה הבחנה בין קנייה של מעורבות גבוהה לבין קנייה של מעורבות נמוכה. ככל, מעורבות הצרכן גבוהה כאשר הוא מייחס חשיבות גבוהה לתוצאות הקנייה, ועל כן מדובר בתהליך החלטה ארוך ומורכב.
פרסומת יוצרת מחשבות ויכולתה לשכנע את הצרכן (כוונת רכישה) מותנית בעיקר באיכות הטיעונים, ב"דרך ההוכחה" ופחות במרכיבים יצירתיים.
פרסום הוא אחד הכלים הנפוצים ביותר שחברות מפעילות כדי לכוון תקשורת משדלת אל קונים וקהלי מטרה
• חשיפה לפרסום
• תפיסת מחיר
• כוונות רכישה
• הקשר בין כוונות רכישה לחשיפה לפרסום ותפיסת מחיר
• ביבליוגרפיה