אחת הדרכים אשר באמצעותן ניתן לבחון את זהות הנשים בחברה הישראלית הוא באמצעי התקשורת. התקשורת מהווה זירה להצגת החברה כולה המגדירה את זהותנו, את גבולות הקונצנזוס וכו'. בחינה אינטגרטיבית של התקשורת הישראלית מצביעה על תפיסת שולייתן של הנשים בחברה הישראלית.
סקירת ספרות הדנה בשאלה כיצד מוצגת הזהות הנשית –פמיניסטית בתכנית ריאליטי.
הפרסום מציג יופי נשי אידיאלי ומושלם שאין לו אחיזה במציאות אידיאל היופי משודר דרך פרסומות לתכשירים קוסמטיים ומבשר לנשים כי היופי הוא תוצאה של מה שהן קונות ולא של מה שהן וכך הוא מלמד את הנשים להפוך את עצמן לאובייקטים. כמו כן, הנשים מוצגות לעתים כבעלות תאווה וצרכים מיניים ושואפות לפתות את הזכר התמים לפיכך נעשה שימוש בשפת גוף מפתה ומגרה הן מקינות נכונות למין בכל רגע וללא מחיר ומזמינות בכך דרגות שונות של כפיה .
הגישה הפמיניסטית הנה גישה לניתוח חברתי מנקודת מבט נשית, החותרת לשוויון בין נשים וגברים והמציעה מבנה חברתי אלטרנטיבי ושינוי מהותי במעמד האישה .
הפמיניזם, למעשה, לא מקבל ולא מסתפק בחלוקת התפקידים המשפחתית מסורתית ועם מוסד המשפחה כולו במתכונתו הנוכחית.
הגישה הפמיניסטית-רדיקלית תשמש בסיס לניתוח המחקר הנוכחי הגורס כי הזהות הנשית פמיניסטית בא לידי ביטוי מוקצן ורדיקלי בתכנית המציאות "אפקט הפחד". הזהות הנשית פמיניסטית נאבקת כנגד השעבוד הפטריאכלי בהתאם לגישה הרדיקלית ופועלת למען מימוש היכולות והאפשרויות הבלתי מוגבלות של האישה ולראיה ביצוע משימות הדורשות אומץ לב וכוח פיזי בקרב המתמודדות בתכנית הנדונה.
• תכניות מציאות - הגדרה ומאפיינים
• תהליכי עיצוב הזהות הנשית המתקיימים סביב המדיה
• החברה הישראלית וזהות נשית
• זהות נשים על פי הגישה הפמיניסטית
• ביבליוגרפיה