אמונתו של אדם ביכולתו מהווה חלק מן האינטראקציה של היחיד והסביבה ולכן, על מנת שאדם יאמין ביכולתו גם הסביבה חייבת להאמין ביכולת זו. הסביבה למעשה מאפשרת לאדם התנסות הגעה להישגים והכרה ביכולתו.
סקירת ספרות העוסקת בפרקטיקות אותם מיישם המורה לחינוך גופני, מבית ספר יסודי על כיתת החינוך המיוחד במטרה לאמנם בהסתגלות חברתית וחיזוק תחושת הצלחה.
מערכות חינוכיות משמשות כאמור, כ"סוכני שינוי" חברתיים וערכיים. חינוך דרך ספורט ומשחק מאפשר שינוי התנהגותי בקרב ילדים בכל שלב התפתחותי כאשר ניתן למשל להקנות לילדים שליטה עצמית לילדים המתקשים בכך , להפחית ולהימנע מהחרפה של התנהגות חברתית בלתי רצויה עם השנים. ייחודו של החינוך הגופני בכך שהוא תומך בהקניה וחיזוק מיומנויות חברתיות , מיומנויות למידה ומעניק תמיכה רגשית.
התנועה והמשחק במסגרת השיעור מתאפיינת בפעילות מאומצת , בשיתוף פעולה בין הילדים לבין המורה ובין הילדים, בין הילדים בינם לבין עצמם, לטווח ארוך וקצר, במצבי רוח, תסכול, המתנה וכדומה. עבודה זו כוללת סקירת ספרות בנושאים הבאים:
- הצורך בשינוי במערכת החינוך
- הוראת החינוך הגופני – מאפיינים והשלכות
- החינוך המיוחד
- הסתגלות חברתית מהי
- התנאים לתחושת מציאות של הצלחה
- השפעת האקלים הכיתתי על תחושת הצלחה והסתגלות חברתית
- השפעת המורה על מציאות של הצלחה והסתגלות חברתית בכיתה
- רקע תיאורטי
- הצורך בשינוי במערכת החינוך
- הוראת החינוך הגופני – מאפיינים והשלכות
- החינוך המיוחד
- הסתגלות חברתית מהי
- התנאים לתחושת מציאות של הצלחה
- השפעת האקלים הכיתתי על תחושת הצלחה והסתגלות חברתית
- השפעת המורה על מציאות של הצלחה והסתגלות חברתית בכיתה
- ביבליוגרפיה