ההתפתחות המואצת של רשת האינטרנט ושל הטכנולוגיות העומדות בבסיסה הביאו לשינוי בפרקטיקות העסקיות כאשר הרשת מאפשרת למעשה ביצוע עסקאות שלמות באופן אלקטרוני ללא קשר של ממש בין הצדדים. המסחר האלקטרוני התפתח במקביל לאימוץ רשת האינטרנט העולמית.
סקירה אשר מטרתה לבחון את הקשר בין מאפייני אתר אינטרנט (מידע וזמינות) לבין אמון הצרכן ברכישה מקוונת.
המסחר האלקטרוני הפך לאחד את המאפיינים המהותיים בעידן האינטרנט, כאשר קניות באינטרנט הפכו לפופולאריות ביותר, מיד לאחר שימוש בדואר אלקטרוני, או הודעות מיידיות וגלישה באינטרנט.
צרכנים רבים מסרבים לרכוש פריטים מחנויות מקוונות. רתיעה זו משקפת חוסר אמון של הצרכנים כלפי אתרי קנייה מקוונים. הסיבות לכך הן חשש מפרטיות והאבטחה. כמו כן קיימים ארבעה גורמים המסבירים את מידת האמון כלפי אתר האינטרנט: 1. מדיניות ונהלים, 2. לגיטימיות נותן השירות 3. המידע המופיע באתר 4. רמת הציפיות מהעסקה
עיצוב אתר מהווה אחד הגורמים המשפיעים על אמון וכי אמון מגביר רכישה ומפחית סיכון נתפס. עיצוב האתר המוביל לאמון הצרכן, כולל, סיפוק מידע, עיצוב אסתטי וקלות הניווט באתר ובמילים אחרות בעיצוב האתר, נכלל עיצוב מידע, עיצוב חזותי, עיצוב ניווט.
אמון הצרכן כלפי הספק כולל שני מרכיבים: אמונות (מאפייני האתר, כישורי האתר, תכונות האתר) וכוונות אמון (נכונות להיות פגיע). מרכיבים אלו נשלטים על ידי הספק אלקטרוני באמצעות פעולות לאבטחת אתר אינטרנט (מתן תחושה של ביטחון ובטיחות ללקוח), פעולות לקידום איכות האתר, ופעולות לקידום המוניטין של האתר.
מסחר אלקטרוני
מאפייני אתרי אינטרנט
אמון באתרי אינטרנט
ביבליוגרפיה