מטרת השיווק היא לענות על צרכים ורצונות של לקוחות במטרה לספקם. התחום, התנהגות צרכנים חוקר כיצד יחידים, קבוצות וארגונים בוחרים, קונים משתמשים ונפטרים מסחורות, משירותים, מרעיונות או חוויות כדי לספק את צורכיהם ותשוקותיהם של צרכנים
סקירה לסמינריון העוסק בגני אירועים – ניתוח התנהגות הצרכן בבחירת המקום לקיום אירוע החתונה.
נקודת המוצא להבנת התנהגות הקונים היא דגם גירוי תגובה הכולל גירויים שיווקיים כגון : מוצר, מחיר , הפצה , קידום וכו'. וכן גירויים אחרים כלומר גירויים כלכליים, טכנולוגיים, פוליטיים, תרבותיים וקידום. השלב השני מתייחס למאפייני הקונה : מאפייניו התרבותיים, החברתיים, האישיים והפסיכולוגיים.
מאפייני הקונה טומנים בחובם גורמים שונים, כאשר לגורמים תרבותיים נודעת ההשפעה הנרחבת והעמוקה ביותר על התנהגות הצרכן. חשיבות עליונה נודעת לתפקיד שממלאים התרבות, תרבות המשנה והמעמד החברתי של הצרכן.
נכסיות המותג מוגדרת "כעיצוב הצעת החברה ותדמיתה, כך שיתפסו עמדה תחרותית משמעותית וברורה בתודעת צרכני המטרה"
כל פרט שואף לצמצם את ההשקעה ולהגדיל את הגמול, כאשר מערכת יחסים הוגנת בין בני אדם היא מערכת מאוזנת שמתקיים בה התנאי הזה: הפרש בין גמולים להשקעות הוא הרווח וכאשר שיעורי הרווח של שני השותפים שווים, היחסים ביניהם הוגנים ומשביעי רצון. אבל במידה והאיזון מתערער ומוצר פער, מתעוררת תחושה של יחסים לא הוגנים, יחסי מנצל ומנוצל. מצב של מתח, פגיעה, בושה, עלבון, כעס אשר השותפים שואפים להפחיתם
גן אירועים הינו מקום בו נערכים אירועים ושמחות בחיק הטבע. הירק והמים משרים אוירה פסטורלית ואידילית. אולם השהייה בחוץ היא גם בעייתית במקצת- בעיקר בגלל התלות במזג האוויר, אך גם לחות ומעופפים למיניהם יכולים להפריע למהלך השמחה
ערך המותג ומחירו משפיעים ללא ספק על התנהגות הצרכנית הווה אומר בחירה במוצר. ומכאן שבעת בחירת גן אירועים , ערך הגן ועלותו מהווים משתנים מכריעים.
בעת בחירת גן אירועים קיימים מכלול של שיקולים בנוסף לערך הגן ועלותו . שיקול ראשוני מתייחס לכמות המוזמנים המשוערת . שיקול שני הוא בחינת המיקום הגיאוגרפי הרצוי של גן האירועים.
כללי התנהגות הצרכנים
נכסיות מותג/ערך המותג (Brand Equity) והתנהגות צרכנית
הוגנות המחיר והתנהגות צרכנית
השלבים בבחירת גן אירועים
ביבליוגרפיה