הספרות מלמדת כי קיימים גורמים רבים הדנים בסביבת הכיתה בחינת ההבדלים ההתנהגותיים בין תלמידים לעומת תלמידות
סקירת ספרות הבוחנת את פעולת הגומלין בכיתה ביחס למין ולטכנולוגיה.
המיומנויות החברתיות יכולות לבוא לידי ביטוי בשלושה תחומים מרכזיים: התנהגויות בתחום הבין-אישי כמו היכולת לפתח קשרי גומלין ולפתח כישורי שיחה, התנהגויות הקשורות ליכולת הבעת רגשות והתנהגויות הקשורות לתפקיד כמו היכולת להקשיב.
תפקיד חשוב בפעילות החברתית בכיתה והוא יכול להוביל לשיתוף פעולה ויוזמה במידה רבה. לפיכך, ילדים אשר נמצאים בסביבה עם הזדמנויות רבות יותר, עשויים לפתח את יכולתם באופן מהיר יותר מאשר ילדים שאין להם את ההזדמנויות האלו. כלומר, במידה ולילד ביטחון עצמי ובמידה והוא מקבל פידבק מהמורה הכיתתי הוא יתפתח מבחינה חברתית במידה רבה יותר מתלמידים אחרים.
מערך היחסים בין מורים לתלמידים משמעותי בבחינת המסרים אותם מעביר המורה לתמיד ובבחינת ההבנה של התלמיד את המסר. לעיתים רבות קיימת אי הבנה וחוסר תקשורת .
מידת האינטראקציה בין תלמידים מושפעת מארגון הכיתה. למשל כיתה מסורתית המתאפיינת בהפרדה בין המינים וכיתה פתוחה אשר מתאפיינת בחלוקה אנכית ,במבנה בלתי פורמאלי ותפוח מייצרת מערך יחסי גומלין שונה.
פעולת הגומלין בכיתה ביחס למין ולטכנולוגיה.
ביבליוגרפיה