בספרות מקובל להבחין בין ארבעה סגנונות הורות, שבאים לידי ביטוי במאפייני הסמכות שהם מפעילים כלפי המתבגרים – סגנון הורות סמכותי ,(authoritative) סגנון הורות סמכותני ,(authoritarian) סגנון הורות מתירני (permissive) וסגנון הורות דוחה ומזניחה (rejecting-neglecting).
סקירת ספרות לעבודת סמינריון הבוחנת את הקשר בין סגנון ההורות לבין התנהגות הבוגר בקרב הורים דתיים לעומת חילוניים.
גיל ההתבגרות מאופיין בשינויים גופניים, מיניים וקוגניטיביים המתרחשים אצל המתבגר. שינויים אלו דורשים ממנו להתארגן מחדש מבחינת האופן שבו הוא תופס את עצמו ומבחינת יחסיו עם עולם המבוגרים ובני גילו
סוגית ה"גבולות" היא סוגיה מרכזית בדיון החנוכי והפסיכולוגי בגיל ההתבגרות
הצבת גבולות מעורבת בחמישה תהליכים התפתחותיים :תהליך אחד הוא התהליך המוסרי : על-פי חשיבה זו, הצבת גבולות בגיל הילדות מהווה מרכיב משמעותי בהפנמה של נורמות התנהגות מוסריות.
המודרניזציה הובילה לשינויים בגיבוש זהותו של הנוער הציוני דתי, כאשר זהותו של הנער הציוני-דתי נקבעת ומושפעת, בין היתר מערכי ההלכה המנחים אותו. ערכי ההלכה אשר בעבר שיקפו את הציות לתורה ומנהגיה כמעט באופן מוחלט, כיום תומכים יותר ויותר בציות לחוקי המדינה . זהותו של הנוער הציוני- דתי באה, בין השאר לידי ביטוי בהשתתפותו חדורת המוטיבציה במכינות קדם צבאיות וברצונו להתגייס לצה"ל וכל זאת בתמיכתם המוצהרת של רבני הציונות הדתית ומערכי ההלכה, המכוונת את דרכם, ככול הנראה, בהתאם לעולם המודרני –חילוני בו אנו חיים.
סגנונות ודפוסי הורות
יחסי הורים- מתבגרים
המונח גבולות ומשמעותו בגיל ההתבגרות
ביבליוגרפיה