האינטרנט מהווה מקור למידע אינסופי לגולש בכל תחום. מהפכת התקשורת באה לידי ביטוי במלוא עוצמתה ברשת העולמית, בהופכה כל אחד ואחד מאיתנו לשותף במידע גלוי זה, לו רק ירצה בכך.
סקירה זו מתמקדת במשתמש החרדי ברשת האינטרנט, מאפייניו ומידת חשיפתו לרשת. בין נושאי הסקירה: החשיפה לרשת האינטרנט, מאפייני החברה החרדית, חשיפת המגזר החרדי לרשת האינטרנט וכו'.
החברה היהודית בישראל הנה חברה הטרוגנית. העבודה הנוכחית מתמקדת באחת מהקבוצות הייחודיות והנבדלות ביותר בתוך החברה הישראלית – אוכלוסיית החרדים. המושג " חרדי" מתייחס לחלק מוגדר ומובחן בחברה היהודית, הרואה עצמו ,מחויב להלכה,כפי שהתפתחה על ידי האותוריטות המוסמכות במסורת היהודית.
החברה החרדית הופכת בהדרגה ובעקביות לחברה מודרנית יחסית. אנשיה מאמצים חלקים ניכרים מתרבות הפנאי החילונית, לפעמים בניגוד לדעת הרבנים. המודרניות באה לידי ביטוי בבגדים, באורחות פנאי, בהשכלה, ודווקא בין הנשים, אך היא רחוקה מלחלחל לערוצי השקפת העולם והאמונה
התנהגות צרכנית מוגדרת כתהליך המתחיל מהרגע שהפרט בוחר עד לרגע שהפרט גומר להשתמש בו. מכאן שעל הפירמה לפנות אל הצרכן. חשיבות התנהגות הצרכנים עלתה עקב הגדילה במגוון המוצרים והתחרות הקשה על ליבו של הלקוח. הארגונים השונים החלו לשנות את יחסם אל הלקוח והמגמה כיום היא להכיר את הלקוח כאשר המגמה במסגרת השיווק המודרני היא להעניק ללקוח מוצר על פי רצונו ועל פי צרכיו ועל כן על הפירמה לדעת מה הם.
הדעה הרווחת והמקובלת היא כי המגזר החרדי אינו חשוף לרשת האינטרנט ואיננו עושה כל שימוש בה אך בניגוד לדעה הרווחת, הרבנים אינם מתנגדים באופן גורף לשימוש בטכנולוגיות מתקדמות. הם מקבלים בברכה כל חידוש שתורם למה שנחשב אצלם חשוב באמת: הצלת חיים, בריאות, פרנסה, לימוד תורה.
המגזין האלקטרוני (enizE) מהווה כלי רב עוצמה להפצת מידע באינטרנט.הפקתו קלה ופשוטה יחסית והפצתו זולה ומהירה. התוכן הוא העיקר במגזין האלקטרוני, ועל עורכי המגזין להקפיד על מספר כללים מקובלים הנוגעים לצורת העריכה, צורת הקלדת הטקסט (למניעת בעיות בקריאה) וכן להכיר את הטכנולוגיות המשמשות להפצת המגזינים והשירותים הרבים ניתנים חינם או בתשלום המסייעים בהפקת המגזין.
החשיפה לרשת האינטרנט
החברה החרדית – מאפיינים דמוגראפיים
החברה החרדית – תרבות, פנאי ומודרניזציה
ההתנהגות הצרכנית
חשיפת המגזר החרדי לרשת האינטרנט
הפקת מגזין אלקטרוני
ביבליוגרפיה