מותגים פרטיים, כאסטרטגיה שיווקית עשויים להוביל לרכישה על ידי צרכנים, כאשר מותג פרטי טומן בחובו מספר מרכיבים: איכות, מחיר, הכרת המותג וחדשנות. מרכיב החדשנות מהווה גורם משמעתי ועיקרי המוביל לכוונות רכישה בקרב הצרכן.
סקירה זו מגדירה את המשתנים ובוחנת את הקשר שבין חווית קנייה והמותג הפרטי (מוצר פרטי של קמעונאי ספציפי) לבין כוונות רכישה.
מותגים פרטיים מובילים לכוונות רכישה על ידי צרכנים ולא מחיר המוצר, כלומר העובדה כי מדובר במותג פרטי, מייחד את המותג לעומת מותגים אחרים באופן בו המחיר הופך למשתנה פחות משמעותי. המותג הפרטי הופך את המותג עצמו לייחודי, מפתה, המוביל לרצון לקנותו או לכוונת רכישה בקרב הצרכן, אף אם מדובר במותג יקר באופן יחסי.
פרופיל הצרכן הרוכש מותגים פרטיים הנו צרכן אשר נאמן לחנות ואינו נוהג לחפש את המחיר הזול ביותר ו/או אינו מודע למחירים בחנויות ובאופן כללי נאמן לקמעוני יחיד. כמו כן, צרכן אשר אינו נתון להשפעה, אינו מוכן לנסות מותגים חדשים ואינו מושפע מפרסום.
קיים יחס ישיר בין תפיסת הצרכנים את המותג הפרטי לבין דעתם על איכות החנות/רשת בה הם קונים. את הצרכן לא מעניין מי היצרן של המותג הפרטי. תדמית הקמעונאי היא הקובעת, הצרכן רואה לנגד עיניו את מסורת המותג של הקמעונאי, לא של היצרן. בעת קניית המותג הפרטי, הצרכן מקבל את הבטחת האיכות והערך של הקמעונאי. מכאן נובע הקשר החיובי בין המותג הפרטי לבין כוונות הרכישה של הצרכן.
גורמים מובילים לכוונות רכישה בקרב צרכנים
חווית קנייה מהי?
בחינת הקשר בין חווית קנייה לבין כוונות רכישה
מותג פרטי כאסטרטגיה שיווקית: יתרונות ומאפיינים
בחינת הקשר בין מותג פרטי לבין כוונות רכישה בקרב צרכנים
ביבליוגרפיה