טכניקת הלמידה השיתופית נחוצה לשם התמודדות עם דעות קדומות ביחסים בין קבוצתיים. מחקרים קודמים מעידים כי הלמידה השיתופית שיפרה יחסי ידידות בין תלמידים מרקעים תרבותיים ואתניים שונים.
סקירה זו עוסקת בנושא למידה שיתופית והשפעתה על מניעת האלימות. סקירה מקיפה זו מגדירה מהי למידה שיתופית ומהן עקרונותיה, מהי אלימות ומהן הדרכים והתוכניות לטיפול בתופעה. כמו כן, הסקירה מציגה בהרחבה מחקרים רבים העוסקים בנושא הלמידה השיתופית וכן את השיטות השונות ליישומה
למידה שיתופית-קבוצתית מובילה לדינאמיקה קבוצתית, לאינטראקציה חיובית בין הילדים, המאפשרת להם לפתח דרך לתקשורת בין אישית על ידי קשבה ואמפתיה לזולת. בשלב הראשון מתפתחת המוכנות להקשבה המובילה להקשבה בין חברי הקבוצה, מתפתחת תקשורת, ולאחר מכן תקשורת בונה. חברי הקבוצה מתפתחים מבחינה חברתית והאלימות נעלמת .נידונה תכנית בנושא מניעת אלימות דרך הלמידה השיתופית. התוכנית פותחה על מנת לסייע למניעת אלימות וסכסוכים בין תלמידים, כאשר ההנחה היא, כי בעקבות הלמידה השיתופית מתפתחות מומחיות חברתיות התורמות למניעת האלימות.
התכנית כוללת 20 שעות למידה שיתופית-קבוצתית. לקבוצה ניתן קטע קריאה ודיון אינטראקטיבי ביחס לתובנות העולות מהקריאה.
הלמידה השיתופית – תהליך ומאפיינים
הלמידה השיתופית מהי
סגנונות הלמידה השיתופית
תופעת האלימות בבתי הספר
מהי אלימות
הסיבות והגורמים לתופעת האלימות בבית הספר
התמודדות ודרכי טיפול בתופעה
הלמידה השיתופית והשפעתה על מניעת האלימות בבית הספר
ביבליוגרפיה