הגורמים החשובים ביותר ליעילות בארגון הם מנהלים טובים ושביעות רצון עובדי הארגון, לכן בדיקת מנהלי קו ראשון ומאפייניו חשובים לעין ערוך לצורך תפקוד ארגוני אפקטיבי.
ממנהל קו ראשון נדרשים תכונות ניהוליות לא פשוטות וכי רבים אינם מצליחים לעמוד בהן.
סקירה העוסקת בתפקיד ניהול הקו הראשון ובהגדרות התפקיד בהקשרים השונים (מחויבות ארגונית, בניית צוות עבודה וחוזה פסיכולוגי).
תפקוד המנהל בהקשר לבניית צוות עבודה מקורו הצלחה של מנהל טמונה ביכולתו להוביל צוות עבודה לידי מוטיבציה גבוהה ויכולת גבוהה, מכאן שעל מנהל לדעת לכוון, לתקשר עם עובדים מחד ולקוחות מאידך, וכן לבטא ראיה ברורה ויעילה. כלומר סגנון ניהול יעיל מוביל צוות עבודה באופן אפקטיבי ופרודוקטיבי. בהקשר לכך ,על מנת לייעל את הניהול בארגון יש לקיים ניהול בצוותים, מאחר וניהול מעין זה מוביל ליעילות ארגונית גבוהה יותר, שכן צוות ניהולי הוא בעל יכולת גבוהה יותר בפתרון בעיות, יישום פעולות מורכבות וארוכות טווח, עמידה איתנה יותר בפני לחץ, העלאת פתרונות חדשניים ויצירתיים ועוד.
עם זאת, יצוין כי צוות המכיל מנהלים שונים בעלי גישות ניהול שונות ונקודות מבט שונות, אך באמצעות טכניקות יעילות כמו קורסי אמון ופעילויות מודעות סוציאליות יכול לבנות צוות ניהולי יעיל.
מחויבות ארגונית הינה מושג רחב שנחקר בשל היותו חשוב – מבחינת העובד. מבחינת הארגון והשינוי הארגוני במידה ויעשה . כאשר עובד מרגיש הזדהות ושיתוף עם הארגון, חזונו ופעולותיו , ניתן לומר כי מחויבותו לארגון גבוהה , ומכאן שגם המוטיבציה שלו גבוהה.
התחיבות העובד למטרות הארגון הנה מרכיב קריטי בארגונים כאשר מחויבות ארגונית מוגדרת כהזדהות העובד עם מטרות וערכי הארגון.
הגדרות ותפקידי המנהל קו ראשון, תכונותיו ומיומנויותיו בעבר ובהווה.
תפקוד המנהל בהקשר חוזה פסיכולוגי.
תפקוד המנהל בהקשר למחויבות ארגונית.
תפקוד המנהל בהקשר לבניית צוות עבודה
ביבליוגרפיה