כיום, יותר מבעבר, אנו מודעים לעובדה, שתלמידים עם הפרעות קשב וריכוז הם קבוצה בעלת עוצמות וכישורים רבים וחזקים, שבמקרים רבים אינם מגיעים לכלל מיצוי יכולותיהם בתוך האינטנסיביות של חיי בית הספר
העבודה הנוכחית בוחנת את השפעת הנבואה שמגשימה את עצמה (פיגמליון) על מוטיבציה לימודית של תלמידים בעלי הפרעות קשב וריכוז.
הפרעת קשב / והיפראקטיביות (ADHD) הנה לקות המתאפיינת בהיפראקטיביות, אימפולסיביות וחוסר תשומת לב. ילדים היפראקטיביים הם ילדים המצויים בתנועה כל הזמן. הפרעות קשב וריכוז מתרחשות בכ 5% מילדים בגיל בית הספר, בעיקר בקרב בנים . ההפרעה עלולה לפגום באופן שלילי בהיבטים רבים של חיי היום יום: בבית, בעבודה, במסגרת היחסים הבינאישיים, ובבית הספר
מטרתה של העבודה הנוכחית הייתה לבחון כיצד משפיעה הנבואה שמגשימה את עצמה על המוטיבציה הלימודית של תלמידים בעלי הפרעות קשב וריכוז.
לצורך בחינת הסוגיה הנבדקת תחילה מוצג פרק הדן בהגדרת הפרעת קשב וריכוז ומאפייניה המרכזיים הכוללים קשיים תפקודיים מבחינה חברתית ולימודית.
הפרק השני דן תחילה במשתנה מוטיבציה באופן כללי ובהמשך הפרק מתמקד במוטיבציה לימודית, הגדרתה, שלביה ומאפייניה. בהמשך מתמקד הדיון באפקט פיגמליון , מהותו, מאפייניו והשלכותיו בזירה הלימודית והבית ספרית.
הפרק הבא דן במוטיבציה בקרב הלוקים בהפרעת קשב וריכוז ויוצג ניתוח מקיף אודות הקשר בין מוטיבציה לבין ההפרעה וכיצד מוטיבציה והנעה מסייעות לתלמיד בעל הפרעת קשב וריכוז. הפרק האחרון דן בשאלה, כיצד משפיעה הנבואה שמגשימה את עצמה על המוטיבציה הלימודית של תלמידים בעלי הפרעות קשב וריכוז. הפרק האחרון חותם ומסכם את העבודה.
מבוא
ADHD .1- מאפיינים.
2. מוטיבציה ומוטיבציה לימודית
2.1 מוטיבציה מהי?
2.2 מוטיבציה לימודית
3. מוטיבציה בקרב ילדים עם ADHD
3.1 בעיות בהנעה (מוטיבציה) בקרב הלוקים ב-ADHD
3.2 המוטיבציה כגורם מפתח לילדים עם ADHD
3.3 מוטיבציה ותוכנית התערבות התנהגותית
4. אפקט פיגמליון מהו ?
5. השפעת הנבואה שמגשימה את עצמה על המוטיבציה הלימודית של תלמידים בכלל ותלמידים בעלי הפרעות קשב וריכוז בפרט.
דיון וסיכום
ביבליוגרפיה