רבים הם הילדים, אשר מתקשים בבית הספר וכן בגן בביצוע מטלות שונות, לרוב הם מאובחנים, אך לא ניתן דגש מספק לאלמנט החרדה המונע מהם לעתים לבצע מטלות ולהגיע להישגים
העבודה הנוכחית בחנה את הקשר בין חרדה לבין דיסלקציה בקרב ילדים.
חרדה הנה תכונה נרכשת, המתבטאת בנטייה של הפרט לתפוס טווח רחב של נסיבות כמאיימות, למרות שהן אינן כאלה, ולהגיב עליהן באופן בלתי פרופורציונאלי. רבים הם הלוקים בחרדה, בשלב זה או אחר בחייהם.
לעיתים החרדה פורצת עקב אירועים טראומטיים או אירועים קשים אחרים. קיימים תסמינים שונים המורים על חרדה , אך לא תמיד ניתן לזהותם בבירור ולכן החרדה אינה זוכה לטיפול הולם. ההשלכות לכך הן קשות , כאשר החרדה משפיעה על איכות החיים, הערכה עצמית ועוד בריאות. הטיפול בחרדה עשוי להיות טיפול פסיכולוגי, קוגניטיבי התנהגותו ותרופתי.
הרציונאל העומד בבסיס שאלת המחקר מלמד כי תלמידים עם ליקויי למידה לרוב מציגים רמות חרדה גבוהות.
ממצאי הספרות מלמדים כי ילדים בעלי ליקויים למידה, סובלים מרמות גבוהות של חדה, חרדה חברתית וחרדת מבחנים, כלומר חרדה במסגרת הלימודית. כלומר, מעבר לקשיים המוכרים מהם סובלים תלמידים בעלי ליקויי למידה, הם גם סובלים לרוב מחרדות . החרדה המלווה רבים מהלוקים, פוגעת בהם מבחינה לימודית חברתית ורגשית.
1. מבוא
2. דיסלקציה
3. חרדה
4. הקשר בין חרדה לבין דיסלקציה בקרב ילדים.
4.1 סקירת מחקרים
4.2 טיפול
5. דיון וסיכום
6. ביבליוגרפיה