נהגי רכבי השטח במקרים רבים פועלים ללא התחשבות בטבע ובסביבה.
העבודה הנוכחית תבחן את הקשר בין מוסר לבין תפיסות ביחס לפגיעה של רכבי שטח בשמורות טבע, בחוף הים ובשטחים חקלאיים.
המודעות ההולכת והגוברת בתחום איכות הסביבה וחוות הדעת ביחס שמורות טבע, ערוצי נחל וכדומה מעוררת את שאלת הקשר בין מוסר לבין תפיסות ביחס לפגיעה של רכבי שטח בשמורות טבע, בחוף הים ובשטחים חקלאיים, כאשר ידוע כי קיימים חוקים ותקנות כנגד כל פגיעה אפשרית בטבע. לנהגי רכבי השטח אם כן, יש פוטנציאל ממשי לפגיעה בסביבה, בקרקע ובטבע.
ואכן, נהגי רכבי השטח במקרים רבים פועלים ללא התחשבות בטבע ובסביבה. מהספרות עולה כי כמעט כל פעילות נהגי רכבי השטח פגעת בסביבה וכול זאת על אף המודעות לשמירת הסביבה. נהגי רכבי השטח אומנם כפופים כמעט לכול החקיקה הסביבתית הקיימת כיום אך היקף תחולת החוקים איננה מספקת והבעיה מתמקדת בעיקר באכיפת החוקים ובישומם על כלל האוכלוסייה ובכללם נהגי רכבי השטח.
על כן, העבודה הנוכחית תבחן את הקשר בין מוסר לבין תפיסות ביחס לפגיעה של רכבי שטח בשמורות טבע, בחוף הים ובשטחים חקלאיים. כלומר במסגרת העבודה הנוכחית נבחן מהו מוסר, מהי התנהגות מוסרית, כיצד היא קשורה לסביבה ומהם הנזקים שמחוללים נהגי רכבי השטח לסביבה.
במחקר זה נעשה שימוש במספר כלי מחקר: שאלון פרטים סוציו דמוגרפים, שאלון התנהגות מוסרית/ אתית ושאלון תפיסה חיובית נגד פגיעה של רכבי שטח בשמורות, חופי ים ושטחים חקלאיים.
- חלק א'- שאלון מאפיינים סוציו דמוגרפיים
- חלק ב' תפיסה חיובית נגד פגיעה של רכבי שטח בשמורות, חופי ים ושטחים חקלאיים.
- חלק ג' שאלון תפיסת התנהגות מוסרית/אתית
מבוא
1. סקירת ספרות
1.1 מוסר- הגדרה
1.2 סביבה ומוסר
1.3 הגדרה מהו רכב פרטי גדול בישראל/רכב שטח והבטיחות בדרכים
1.4 פגיעה של רכבי שטח בשמורות טבע, בחוף הים ובשטחים חקלאיים.
1.5 שאלת המחקר
1.6 השערת המחקר
2. שיטת המחקר
2.1 משתתפים
2.2 כלי המחקר
2.3 הליך המחקר
2.4 שיטת הניתוח
3. ממצאים
3.1 בחינת השערת המחקר
4. דיון וסיכום
5. ביבליוגרפיה
6. נספחים