מטרת המחקר הייתה לזהות גורמים המסבירים את תופעת האלימות בבית הספר.
שאלת המחקר בחנה מהו הקשר בין סגנון מעורבות פעילה של ההורים, צורת האלימות ומידת מעורבותו של המנהל כמתווך.
לצורך בדיקת השאלה נבחרה הגישה הכמותית. בדיקת הקשר בין סגנון מעורבות פעילה של ההורים, צורת האלימות ומידת מעורבותו של המנהל כמתווך, נערכה בקרב אוכלוסיית מורים בבית ספר יסודי. אוכלוסייה זו נבחרה מכיוון שמורים נמצאים בקשר עם הורים, מנהלים ותלמידים ולכן הם יכולים לספק תמונת מצב אודות משתני המחקר והקשר ביניהם.
כלי המחקר בו נעשה שימוש במחקר הנוכחי היה שאלון סגור, המכיל בתוכו שאלות סגורות המאפשרות להפיק נתונים כמותיים. השאלון הורכב מארבעה חלקים עיקריים: פרטים דמוגרפיים; שאלון מעורבות הורים; שאלון סגנון מנהיגותו של המנהל ורמת האלימות בבית הספר.
ממצאי המחקר הראו שמעורבות הורים מבוססת קונפליקטים קשורה לסגנון מנהיגות המנהל (מעצבת/מתגמלת/נמנעת) ונמצא קשר בין מעורבות הורים מבוססת קונפליקטים לבין רמת האלימות.
המסקנה העולה מממצאי המחקר נוגעת לחשיבות מעורבות הורים על רמת האלימות הבית ספרית. כלומר למעורבות הורים מבוססת קונפליקטים נמצאה השפעה על רמת האלימות ולכן מומלץ לקיים מפגשי הורים על מנת להבהיר את המשמעויות של מעורבות הורים היוצרת קונפליקטים על רמת האלימות בבית הספר.
מסקנה נוספת העולה מהמחקר היא כי יש לקיים הכשרה למנהלים כדי להעלות את רמת המנהיגות החיובית ולעודד יישום של מנהיגות מעצבת שכן מנהיגות מעצבת נמצאה כמתווכת בין מעורבות הורים לרמת האלימות.
פרק א: מבוא
פרק ב: סקירת ספרות
2.1 אלימות בית ספרית
2.1.1 מושג האלימות הבית- ספרית
2.1.2 תיאוריות על אלימות בית ספרית
2.1.3 היסטוריה של טיפול באלימות במערכת החינוך בישראל
2.2 מעורבות הורים
2.2.1 מעורבות הורים- הגדרה
2.2.2 תחומי מעורבות הורים
2.2.3 רמות במעורבות הורים
2.2.4 יתרונות וחסרונות במעורבות הורים
2.3 מנהל בית ספר
2.3.1 תפקידי מנהל בית ספר
2.3.2 המנהל כמנהיג
2.4 סגנון מנהיגות
2.4.1 מנהיגות הגדרה
2.4.2 סגנונות מנהיגות
2.5 השערות המחקר
2.6 תרשים מודל המחקר
פרק ג: מתודולוגיה
אוכלוסיית המחקר והמדגם
כלי המחקר
מהלך המחקר
היבטים אתיים
פרק ד: ממצאים
4.1 ממצאים תיאוריים
4.2 ניתוח השערות המחקר
פרק ה: דיון
מגבלות
סיכום רפלקטיבי
בביבליוגרפיה
נספחים
נספח א: השאלון
נספח ב: פלטים