הגננות של היום נדרשות לכישורים פדגוגיים וניהוליים כאחד. הן אינן נחשבות עוד למחנכות אשר דואגות לרווחת הילדים בלבד, אלא למנהיגות חינוכיות אשר פורצות את הדרך עבור כל השותפים בעשייה החינוכית בגן הילדים, יזמיות ומחוללות שינויים.
מטרת המחקר הנוכחי היא ללמוד על התפתחות מקצועית של גננות יזמיות.
העבודה הנוכחית אשר בחנה מהן תפיסות ההתפתחות המקצועיות של גננות יוזמות שינוי העלתה כי גננת יזמית היא גננת בעלת תפקידים רבים ותכונות רבות ומגוונות. עליה להוביל ולנהל גן תוך התייחסות להיבטים חדשניים, רגשיים, קוגניטיבי, חינוכיים, חברתיים, ניהוליים ועוד. לצורך העניין עליה ללמוד ולשלוט בתחומי ידע שונים. מעבר לכך עליה לפנות ליזמות מתוך אגנדה מתוך אהבה וזיקה לעולם הילדים.
מטרתו של המחקר הנוכחי היא לבחון מהן תפיסות ההתפתחות המקצועיות של גננות יוזמות שינוי. הבדיקה נערכה על ידי ראיונות בקרב 7 גננות יוזמות שינוי.
ממצאי הבדיקה העלו כי תפיסות להתפתחות מקצועית מדגישה את ההתפתחות כלמידה וכמסוגלות וכצמיחה אישית, גננות יוזמות שינוי הן גננות מחוללות שינוי מערכתי ניכר, יצירתיות, מנסות לשנות את העולם, בעלי יכולת של חדשנות, יכולת לבצע שינוי, לתפוס הזדמנויות ולהשתמש במשאבים שונים
הגורמים המניעים גננות הן : תחושות של שובע, מיצוי, עייפות, שחיקה, מילוי מצברים, ערכים, חזון אישי, אידאלים, בדידות הגננת ושיתופי פעולה שהניעו התפתחות מקצועית וכן לימודים שהיוו גורם מניע ליזמות, שיתופי פעולה מקדמות את תהליך היזמות, בדידות הגננת מניעה יזמות, קיים קושי מול עמיתות, קהילה, קשיים אישיים של חוסר וודאות, יזמות מפתחת התפתחות מקצועית, כאשר גננת יזמית ממשיכה לחלום עוד ועוד ומתפתחת מקצועית במקביל לכך.
1. מבוא
2. סקירת ספרות
2.1 תפקידיה ומקומה של הגננת בשנים המוקדמות של המדינה.
2.3 בניית זהות מקצועית של מורים וגננות
2.4 הגננת כמנהלת גן
2.5 יזמות ויזמות חינוכית
3. פרק השיטה
3.1 אוכלוסיית המחקר
3.2 כלי המחקר
3.3 אתיקה
4. פרק הממצאים
5. דיון
6. סיכום
7. ביבליוגרפיה
8. ראיונות