ניתוח המניעים המובילים את הפרט בתחום התעסוקה מהווה סוגיה חשובה בשל קשרים שנמצאו בין המניע לבין ביצועים בעבודה. למשל, קיים קשר בין מניע אקסטרינזי לביצוע מטלה לחוסר סבלנות, ליכולת נמוכה לפתרון בעיות ולמידה פחותה של יצירתיות.
העבודה הנוכחית עסקה במניעים המשפיעים על בחירת מקצוע הוראה בקרב חרדיות , כלומר מטרתה של העבודה הייתה לבחון מהם המניעים לבחירת מקצוע ההוראה בקרב מורות מהמגזר החרדי.
כיום, אנו עדים לשינויים ורפורמות בתחום החינוך כמו קביעת תקנים מחמירים לקבלת מורים למקצוע ההוראה כמו הכוונה לידע מקצועי, הכשרות מקצועיות לקידומו של המורה , פיתוח מסלולי התקדמות .על כן, חשוב להעמיק ולחקור מדוע פונים למקצוע ההוראה ומה ניתן לקדם ולשפר בתחום ההוראה. שאלה זו מעניינת גם שמדובר בנשים חרדיות, הנוטות לעבוד במקצועות הוראה.
השערת המחקר טענה כי יימצא שהמניעים לבחירת מקצוע הוראה בקרב נשים חרדיות הן אישיים, דתיים, משפחתיים וכלכליים.
הבדיקה נערכה באמצעות הפצת שאלונים וראיונות בקרב מורות חרדיות והבנת המניעים לפנייה למקצוע ההוראה.
השאלות המחקריות נבדקו בקרב מורות חרדיות ומורות חרדיות אשר רואיינו לצורך המחקר הנוכחי. במחקר הכמותי השתתפו נשים חרדיות העוסקות בהוראה, נשואות, בנות 36 בממוצע, בעלות תואר ראשון לרוב, משתכרות מתחת לממוצע.
הספרות העלתה כי אחד המניעים המובילים לבחירת קריירה נקשר למציאות הכלכלית , כלומר המציאות הכלכלית מהווה שיקול בתהליך בחירת קריירה ובכלל זה קיים מצב שוק התעסוקה, אבטלה וכדומה. כמו כן, קיימים מגוון של מניעים אשר אינם תעסוקתיים כגון עניין ,רקע משפחתי, תכונות אישיות (דת, מגדר) ותמיכה חברתית . המשפיעים על הבחירה בקריירה של הפרט. קיימים מניעים פילנתרופים, רצון לתרום, תחושת שליחות, אהבה למקצוע ורצון לצמיחה אישית. ממצאי הבדיקה העלו מספר סיבות לבחירה במקצוע ההוראה.
מבוא
פרק א: המניעים לבחירת מקצוע ההוראה בקרב מורות מהמגזר החרדי
פרק ב: סוגי מניעים בבחירת מקצוע ההוראה
פרק ב 1: מניעים חיצוניים
פרק ב 2: מניעים פנימיים
שיטת המחקר
תוצאות המחקר
דיון ומסקנות
ביבליוגרפיה
נספחים