החינוך הביקורתי בהתאם לפריירה, בו המורים משמשים כפקידי בנק, מעביר ידע, נתונים לפיקוח, בתחום מבנה קשיח והיררכי מצוי בשלבי תמורה ושינוי.
במסגרת העבודה הנוכחית, נבדקה השאלה האם חינוך ביקורתי יכול להיות מיושם בגן הילדים.
הסיבה העיקרית לכך שהחינוך המסורתי, הוא חינוך מדכא ומגביל והמטרה היא חינוך משחרר, מאתגר וביקורתי. במסגרת החינוך המסורתי, המורה וכן התלמיד כלל לא שואלים שאלות אלא פועלים כרובוטים.
הגישה הביקורתית מקנה כבוד רב לילדים באמצעות הקשבה והתייחסות לצורכיהם האישיים, הגישה מאזנת בין חופש לגבולות באופן בו היא מאפשרת חופש אך גם מציבה גבולות ברורים, יוצרת קהילה שיתופית ופורה, מעצימה את הגננות והילדים, את יכולותיהם וכישוריהם. כלומר, יש להקנות לגננות ולילדים, חופש יצירה, מחשבה, יוזמה ותכנון.
במסגרת העבודה הנוכחית, נבדקה השאלה האם חינוך ביקורתי יכול להיות מיושם בגן הילדים.
ממצאי המחקר מעלים בין היתר כי השינוי שנערך בעקבות מהלך של גננות, מציג את המעבר מהחינוך המסורתי לחינוך משוחרר, חינוך אשר לא נתון במגבלות, חינוך יוצר ומתחדש לטובת הילד.
במסגרת העבודה הנוכחית, נבדקה השאלה האם חינוך ביקורתי יכול להיות מיושם בגן הילדים והתשובה היא שכן, שהרי המהלך והשינוי אליו חתרו הגננות נשא פרי, הטקס שונה בהתאם להשקפת הגננות ועמדתן ובכך הן הוכיחו כי כיום מערכת החינוך בנויה לשינויים, מקבלת שינויים, פתוחה לחידושים ולביקורת.
מבוא
מקרה החקר
דיון
ביבליוגרפיה