ממצאי הספרות מלמדים כי ארגונים המספקים לעובדיהם אפשרות להרוויח יותר מכפי שנקבע שכרם הבסיסי והקבוע זוכים לעובדים שבעי רצון ובעלי מוטיבציה במידה רבה יותר.
העבודה הנוכחית בוחנת האם קיים קשר בין רמת התגמול של המורה לבין הישגי התלמידים ?
המורים הם גורם טבעי בחיי הילדים, ולכן יכולים לשמש בעבורם דמויות משמעותיות ולהבטיח כי יצוידו במטען הרגשי והקוגניטיבי הבסיסי הנחוץ להתפתחותם. שיעור השכר ותגמולים מנבאים מוטיבציה ומאמץ. עצם העובדה כי העובד מודע לעובדה כי הוא יכול להגדיל את שכרו, פותחת בפניו אפשריות ומטרות וביניהם להיות פרודוקטיבי יותר ועל כן המוטיבציה גוברת ועמה שביעות הרצון. תמריצים מהווים את הבסיס למוטיבציה.
מטרתה של העבודה הנוכחית הייתה לבחון האם קיים קשר בין רמת התגמול של המורה לבין הישגי התלמידים.
על פי הממצאים עולה כי שביעות רצון מתוכנית התגמולים בהחלט משפיעה על מוטיבציית העובד. כלומר הישגי התלמיד. כאשר המערכת לא מספקת תמריצים, התוצאה היא מוטיבציה ירודה, תפוקה נמוכה ואי עמידה ביעדים. תוצאות המחקר העלו כי תכנית תגמול / בונוס/ תמריצים, מובילה למוטיבציה בקרב מורים ולהישגים גבוהים יותר בקרב תלמידים כפועל יוצא מכך.
ממצאי המחקר מלמדים עוד כי בית ספר המשקיע מאמצים רבים בבניית מערכת תגמולים ותמריצים יעילה למורים לשם השגת הנעת המורים לתפוקה מקסימלית ולשביעות רצונם מתבטא בתפוקה גבוהה. כל בית ספר פועל על מנת לענות על כל צרכי המורים לצורך פרודוקטיביות ויעילות.
ישנם בתי ספר רבים המתגמלים את מוריהם בדרכים נוספות, כמו הוקרה, הערכה, קידום, ימי כייף, לימודים ועוד. המטרות במערכת הנעה ותגמול הן, בין השאר, להוות כלי תגמול נוסף, ליצור זיקה ואף זהות בין מטרות בית ספר מחד ומטרות המורים מאידך, לקשור את המורים לבית הספר ולתלמידים בטווח הארוך ולהגדיל את התפוקה- ציוני התלמידים. בנוסף, יש לציין שתגמולים מעבר לתגמול הקבוע מהווים מרכיב מרכזי בהצלחת כל ארגון ובכלל זה מערכת החינוך.
תקציר
מבוא
סקירת ספרות
תיאור המחקר
הצגת הממצאים
מסקנות עיקריות
המלצות כלליות ויישומיות
סיכום
השלכות לארגונים אחרים
מגבלות המחקר
ביבליוגרפיה
נספחים