מטרת המחקר לבדוק האם הלשון הערבית משפיעה על שגיאות הכתיב אצל תלמידים בדווים בצפון.
כלומר שאלת המחקר תבחן האם השפה הערבית, המהווה עבור הבדווים שפת אם, משפיעה על תופעת שגיאות הכתיב והאם שיטת הלמידה תשפיע על ירידה/הפחתה בשיעור שגיאות הכתיב : מטלה ידנית לעומת ממוחשבת ?
הבעיה העיקרית הנה הישגים לימודיים נמוכים במגזר הבדווי ובכלל זה שגיאות כתיב בקרב התלמידים. הצורך העולה מכאן הוא הבנת השלכות שפת האם הערבי על ההישגים הללו ובניית תכנית מותאמת למגזר הבדווי.
במחקר הנוכחי השתתפו תלמידים. 61.7% (37 משתתפות) מהם היו בנות לעומת 38.7%(23 משתתפים) בנים. כמו כן 50% הם תלמידים מהמגזר הבדואי ו50% מהמגזר היהודי.
מטרת העבודה הנוכחית הייתה לבחון האם השפה הערבית, מהווה עבור הבדווים שפת אם, משפיעה על תופעת שגיאות הכתיב והאם שיטת הלמידה תשפיע על ירידה/הפחתה בשיעור שגיאות הכתיב ( מטלה ידנית לעומת ממוחשבת) ?
ההשערה הראשונה אשר טענה כי תלמידים מהמגזר הבדואי יימצאו כבעלי שכיחות של שגיאות כתיב במידה רבה יותר מתלמידים מהמגזר היהודי.
נמצא כי שכיחות שגיאות הכתיב של תלמידים מהמגזר הבדואי גבוה יותר משל תלמידים מהמגזר היהודי באופן מובהק.
ההשערה השנייה העלתה כי שכיחות שגיאות הכתיב של תלמידים בנים אינה שונה סטטיסטית משל תלמידות בנות.
1. מבוא
2. סקירת ספרות
2.1 שפת אם
2.2 רכישת שפה שנייה
2.3 מגזר בדווי
2.4 השפעת לשון האם הערבית על שגיאות הכתיב אצל תלמידים בדווים בצפון
2.5 שאלת המחקר
2.6 השערות המחקר
3. מתודולוגיה
4.1 מערך המחקר
4.2 משתתפים
4.3 כלי המחקר
4.3 הליך המחקר
4.4 שיטת הניתוח
5. ממצאים
6. דיון
7 סיכום
8. מקורות