ההורה מהווה חלק משמעותי ממערך התמיכה הניתן במסגרת החינוכית. כלומר מעבר למורים ולמנהל בית הספר, נכלל גם תפקידו של ההורה הנדרש להפגין יכולות קשב ותמיכה בילדו וכן ליצור ולפתח תכניות התערבות מתאימות לצורך הסתגלותם המיטבית במסגרת החינוכית .
העבודה הנוכחית בוחנת מדוע בית הספר במגזר הערבי משתמשים ונוקטים מדיניות הדלת הסגורה מול מעורבות ההורים ?
מעורבות ההורים בבית הספר היא אחד הנושאים הבולטים בחינוך העכשווי. למרות שהחוקרים משתנים בגישות שלהם לחקר מעורבות ההורים, רובם מסכימים שההורים תורמים באופן משמעותי לאפקטיביות בית הספר ולהצלחת התלמידים. לכן, הגורמים המשפיעים על הרמה והתוכן של מעורבות ההורים הם בעלי חשיבות מיוחדת.
מטרת העבודה הנוכחית הנה להבין את סוגיית מעורבות הורים בבית הספר הערבי, את המדיניות הננקטת במגזר החינוכי-ערבי, על מנת להבין מה ניתן לקדם ולשפר. כלומר הבנת הסוגיה תספק דרכי כיוון ומחשבה ביחס למעורבות הורים וקידום אותה מעורבות לרווחת התלמיד בחברה הערבית.
ממצאי המחקר מעלים בין היתר כי נושא מעורבות קריטי בבתי הספר הערבים הנוקטים לרוב במדיניות סגורה, כלומר, מצמצמים כל נוכחות או מעורבות הורית . התרבות, המנטליות והמדיניות במגזר הערבי אינה מקבלת בברכה את המדיניות הפתוחה למעורבות הורים והתוצאה היא, בין השאר הישגים לימודיים נמוכים במגזר הערבי.
אומנם קיימת הבנה והפנמה מסוימת במגזר הערבי ביחס לחשיבות מעורבות ההורים והתרומה שבצד מעורבות זו, אך הדרך למעורבות הורים אפקטיבית הנה ארוכה ודורשת הדרכה, כיוון, ליווי ותכניות לשיתוף הורים.
פרק ראשון: מבוא
פרק שני :סקירה ספרותית
1. מהי מעורבות ההורים
2. מה בין מעורבות והתערבות
3. חשיבותה של מעורבות ההורים
4. מודלים של מעורבות הורים בבית ספר
5. התייחסות בית ספר למעורבות ההורים (הדלת הסגורה והדלת הפתוחה)
6. מעורבות הורים בבתי ספר ערבים מול בתי ספר יהודים
פרק שלישי: סיכום ומסקנות
ביבליוגרפיה