העבודה הנוכחית עניינה בקשר שבין הצבת מטרות ספורטיביות לרמת המוטיבציה של התלמיד המאובחן ברצף האוטיסטי/עם אוטיזם בתפקוד גבוה בשיעורי החינוך גופני.
שאלת המחקר תבחן האם הצבת מטרות ספורטיביות מעלה את רמת המוטיבציה של התלמיד המאובחן ברצף האוטיסטי/עם אוטיזם בתפקוד גבוה בשיעורי החינוך גופני? האם הצבת מטרות ספורטיביות מעלה פקטורים המרכיבים מוטיבציה או מעלה את רמת המוטיבציה?
על-פי החוק לחינוך מיוחד 1988 נקבע כי ילדים בעלי צרכים מיוחדים ישתתפו בפעילות הגופנית משמעויות חינוכיות, טיפוליות, שיקומיות ובריאותיות. על מערכת החינוך לספק חינוך גופני מותאם ופעילות גופנית הם חלק בלתי נפרד והכרחי מתכנית הלימודים של ילדים בעלי צרכים ייחודיים.
ילדים עם צרכים ייחודיים וכן, ספורט תחרותי וספורט אתגרי הם כלים לטיפול ושיקום של אנשים עם נכויות פיזיות, נוירולוגיות, מנטאליות או שילוב שלהם. פעילות גופנית ואתגרית משמשת כמסגרת ליצירת קשרים חברתיים, תורמת לביטחון העצמי של המשתתף ומעלה את המסוגלות העצמית- האמונה בעצמי שאני שולט בעניינים, אני יכול ומסוגל להצליח ולהתגבר, למרות הקשיים האובייקטיביים שלי.
חשיבותה של העבודה הנה במציאת קריטריונים פרקטיים ומתאימים יותר לעבודה בין המורה לחינוך גופני בכיתה בה משולבים בעלי אוטיזם בתפקוד גבוה ועל כן כל סיוע הוא חשוב ולכן יש גם לפעול למען שהסיוע יהיה פרודוקטיבי.
העבודה הנוכחית מציגה סקירת ספרות בנושא האוטיזם, אוטיזם בתפקוד גבוהה, מוטיבציה, הצבת מטרות, מוטיבציה חיצונית ופנימית ומוטיבציה בקרב אוטיסטים. החלק האחרון בעבודה מציג דיון תיאורטי ומחקרי וכן תובנות אישיות.
ממצאי המחקר מעלים בין היתר כי קיים קשר חיובי בין מוטיבציה לבין הצבת מטרות בקרב אוטיסטית בשיעור חינוך גופני;
יש להציב מטרות הגיונות וראליות בשיעור חינוך גופני על מנת להוביל לעלייה במוטיבציה והצלחה בשיעור החינוך הגופני.
1. מבוא
2. רקע תיאורטי
2.1 אוטיזם
2.2 אוטיזם בתפקוד גבוה
2.3 מוטיבציה – הנעה
2.4 מוטיבציה פנימית ומוטיבציה חיצונית
2.5 מוטיבציה אצל ילדים המאובחנים ברצף האוטיסטי
2.6 הצבת מטרות כגורם המשפיע על הנעה
3. דיון ומסקנות
4. ביבליוגרפיה