העבודה הנוכחית דנה בעבודה סוציאלית בינלאומית והשפעתה על חווית הסטודנט והידע המקצועי,
שאלת המחקר בוחנת כיצד העבודה הסוציאלית הבינלאומית משפיעה על חווית הסטודנט וכיצד העבודה הסוציאלית הבינלאומית משפיעה על ידיעותיו המקצועיות?
המודרניזציה הנה תהליך הכולל מעבר מחברות מסורתיות לחברה מודרנית, כמו גם תהליך גלובלי המניע טרנספורמציות מרובות ביחס למדעי החברה. בחינת הסוגיות מדעי החברה כוללות התמודדות עם אתגרים חדשים בהקשר זה, תחום העבודה הסוציאלית בעולם מושפע יותר ויותר מהמודרניזציה ומהגלובליזציה, מהגירה ומצבים אחרים הדורשים מאנשי מקצוע להיות קשובים וכן להיות בעלי ידע לצורך ההתמודדות עמם.
העבודה הנוכחית בחנה כיצד העבודה הסוציאלית הבינלאומית משפיעה על חווית הסטודנט וכיצד העבודה הסוציאלית הבינלאומית משפיעה על ידיעותיו המקצועיות.
הממצאים שעלו במסגרת הספרות המחקרית העלו כי ללימודי הסטודנט לעבודה סוציאלית במסגרת מדינות זרות, כמו מדינות העולם השלישי ומדינות אחרות חשיבות רבה לידיעותיו, לתפקודו כעובד סוציאלי ולמקצועיותו.
ממצאי המחקר העלו בין היתר כי
העבודה הסוציאלית במהותה עוסקת בסעד לאוכלוסיות מוחלשות ועל מנת שתהיה לעובד הסוציאלי גישה, הבנה וראיה תרבותית רחבה, עליו לעבור הכשרות ברמה הבינלאומית. כלומר על מנת לעבוד באופן מקצועי ויעיל, על העובד הסוציאלי להכיר מקורב אוכלוסיות שונות, להתמודד עם תרבויות שונות, צרכים, מנהגים וכדומה. על העובד הסוציאלי להכיר את הסביבה בה הוא פועל , מתוך עשייה בשטח ולא רק מתוך קריאה תיאורטית אודות אוכלוסיות אילו ואחרות. הפרקטיקה בשטח הופכת את הלמידה למוחשית ואותנטית ועל כן הלמידה הבינלאומית נמצאה חשובה ואפקטיבית לעובד הסוציאלי.
1. מבוא
2. סקירת ספרות
2.1 תהליך הבינאום של עבודה סוציאלית
2.2 התוכנית לעבודה סוציאלית בינלאומית
2.3 השפעת החוויה על הסטודנט
3. סיכום
4. ביבליוגרפיה.