עבודה זו בוחנת האם הפרסומים הפוליטיים בפייסבוק של המועמד תורמים לאהדת המועמד הבא לידי ביטוי בתגובות ובלייקים ?
חשיבותה נובעת מהירידה באפקטיביות של סקרי הבחירות וברלוונטיות של הרשתות החברתיות בניהול סדר היום והעלאת תחושות הבוחר.
עבודה זו עניינה בפרסום פוליטי בפייסבוק, כאשר הסיבה לכך היא כי בשנים האחרונות ניכר גידול רב בתקשורת חברתית מקוונת ובשימוש ברשתות חברתיות. הגורמים לשימוש ברשתות חברתיות ומאפייניהם יהוו רקע מקדים לעבודה זו הדנה בשפעתם של הרשתות החברתיות על אהדת הבוחר ובחירה בשלטון.
כמו כן, הספרות גם מעלה כי המערכות החברתיות דרך האינטרנט הן גדולות במיוחד ומגיעות למאות אנשים .האינטראקציות עם חברים ברשת ועם אחרים מהקהילה הווירטואלית משפיעות על גישתם והתנהגותם של פרטים, ובחירותיהם אכן מתבססות על המלצות המושגות דרך האינטרנט והרשת החברתית.
פרסום פוליטי הוא פרסום המשלב בין פרסום מסחרי ותעמולה פוליטית ומאמץ מאפיינים של מסע פרסום מסחרי בקמפיין בחירות.
שאלת המחקר תבחן האם הפרסומים הפוליטיים בפייסבוק של המועמד תורמים לאהדת המועמד הבאה לידי ביטוי בספירת תגובות ולייקים ובחינת תוכן ההודעות (חיוביות/שליליות)?
המחקר נערך באמצעות ניתוח מאמרים ופרסומים (פוסטים) ותוכן הפוסטים במהלך יום הבחירות ויום קודם: מסרים ביטחוניים-לאומיים, מסרים תוקפניים כלפי המועמד היריב. תרומת המחקר היא הבנת כוחן של הרשתות החברתיות והיכולת שלהן לקבוע או לשנות מציאות, באמצעות החשיפה של פוסטים להמוני משתמשים וכן כוחה והשפעתה בניבוי ניצחון בבחירות.
מבוא
1. פרסום פוליטי מהו ?
2. מסרים במסגרת הפרסום הפוליטי
3. קשר בין פרסום פוליטי לבין רמת האהדה של הגולשים
3.1 פרסום פוליטי בפייסבוק- בחירות 2014
סיכום
ביבליוגרפיה