כאשר יעקב מעניק ליוסף גלימה מיוחדת עם שרוולים ארוכים או צבעים רבים, הוא מעניק לבנו החביב סימן של זכות מיוחדת.
העבודה הנוכחית תעסוק ביעקב, בנו יוסף וכתונת הפסים המהווה אלמנט חשוב ומרכזי בחייהם של יעקב ויוסף, אלמנט מעצב המשפיע על דרכם וחייהם.
העבודה הנוכחית עוסקת ביעקב, בנו יוסף וכתונת הפסים המהווה אלמנט חשוב ומרכזי בחייהם של יעקב ויוסף, אלמנט מעצב המשפיע על דרכם וחייהם.
הבדיקה נערכה באמצעות לחלוקה לפרקים, כאשר פרק 1 – יעקב ידון בדמותו של יעקב, תולדות חייו, לידתו ומות. בנוסף יעסוק הפרק באישיותו המורכבת, היותו אבי האומה על אף שרימה את אביו אחיו עשיו. פרק 2 יתמקד בדמותו של יוסף ומסכת חייו, דמותו של יוסף, תלאותיו, השנאה כלפיו, האהבה כלפיו, הצלחתו וצמיחתו וכן עלייתו לגדולה. על מנת להבין את העבדה כצד יוסף ומדוע זכה באמונו של האל אשר עמד לצידו לאורך כל הדרך, פרק 3 ידון במידה כנגד מידה בהתייחס ליוסף, חייו, סבלותיו והצלחותיו. פרק 4 ידון משמעות הבגד בפרקי יוסף, ומשמעות הבגד במקרא בכלל. ההתמקדות בכתונת הפסים של יוסף, רלוונטית להבנת העלילה ודרכי עיצובה. פרק 5 יערוך השוואה תוך התייחסות לכותונת פסים בסיפור יוסף ובסיפור תמר בת דוד. ההשוואה מאפשרת הבנה מעמיקה יותר אודות חשיבות הכותונת והשפעתה על הדמות המקראית וחייה.
ממצאי המחקר העלו בין היתר שיעקב אבי האומה ויוסף בנו היו לאבות האומה, אך דמותם המוצגת בסיפורי בראשית נתונה לפרשנויות, מציגה מורכבת ואלמנטים שליליים וחיוביים גם יחד. יעקב אשר כונה כאיש טוב ונעים הליכות, חביבה של אימו, רימה את אביו יצחק, הצליח בעורמה לזכות בברכת הבכור וכן המשך ורימה את לבן, אבי רחל ולאה. האל עמד לצידו, הוא התעשר עד מאוד והפך לאבי האומה בשמו המחודש "ישראל". אף שרימה והוא לכאורה איננו בעל מידות טובות באופן מוחלט, הוא זכה בהוקרה ובכבוד במסורת היהודית.
פרק 1: יעקב
א. דמותו של יעקב
ב. דמותו המורכבת של יעקב
ג. יעקב יוסף וכותונת הפסים
פרק 2: יוסף
א. דמותו של יוסף
ב. צמיחתו של יוסף במצריים
ג. מפסיביות לאקטיביות
פרק 3: משמעות המילה כותונת/בגד/לבוש בפרקי יוסף ובמקרא בכלל
פרק 4:. א. כותונת פסים בסיפור יוסף ובסיפור תמר בת דוד
ב. טבלת השוואה בין הסיפורים
פרק 5 : א. מידה כנגד מידה
ב. טבלה
סיכום
ביבליוגרפיה