מטרתו של המחקר הנוכחי הייתה לבחון את החדרת שינוי ארגוני בגן הילדים, תוך התייחסות להחדרת חצר גרוטאות, יתרונות החצר והערכת החצר כפעילות בגן.
המחקר עסק ביחסי הגומלין בין תרבות הארגון הקיימת לבין שילוב חצר הגרוטאות בגן.
סקירת הספרות הרלוונטית בתחום העלתה גישות שונות המופעלות בגן במסגרת חצר הגרוטאות כמו הלמידה המתווכת והגישה הדיאלוגית. כמו כן, נספרות דנה במשחק הסוציו דרמטי ויצירתיות הילד אשר באים לידי ביטוי בחצר הגרוטאות.
השיטה בה נעשה שימוש במסגרת העבודה הנוכחית הנה שיטת המחקר היא איכותית, במסגרתה נתקבלו הנתונים מהמערך הטבעי, כאשר החוקר הוא המכשיר העיקרי. כמו כן, במסגרת זו נבחנה פעילות חצר הגרוטאות בגן הילדים .
בדיקת שאלת המחקר נבדקה באמצעות ראיונות בקרב 8 גננות, תצפית שנערכה בגן ילדים ומסמכים המתייחסים לפעילות "חצר גרוטאות" .
ממצאי הראיונות, התצפית וניתוח המסמכים הרלוונטיים העלו מספר מסקנות עיקריות: חצר הגרוטאות נולדה בקיבוץ ומהווה חלק מהפעילות השוטפת בגנים קיבוציים, כאשר ההורים מעורבים רק בהעשרת חצר הגרוטאות, חצר גרוטאות מקדמת משחק סוציומטריי מקדמת יצירתיות, מובילה לתחושת עצמאות ומובילה שיתוף פעולה ודינמיקה קבוצתית חיובית. מאידך, חצר הגרוטאות אינה חפה מחסרונות הכוללים את העבודה כי הפעילות פעמים רבות מובילה לעימותים בין הילדים. כמו כן, פעילות בחצר גרוטאות דורשת תיווך של הצוות בשילוב כלל הילדים בפעילות, דורשת שמירה על בטיחות גבוהה וכן דורשת גיוון וחידוש החפצים.
1. מבוא
2. סקירת ספרות
2.1 תרבות ארגונית בגן הילדים
2.2 הלמידה המתווכת
2.3 עקרונות החינוך הדיאלוגי
2.4 הפעילות בחצר הגרוטאות כחלק מתרבות הגן
2.4 משחק סוציו דרמטי
2.5 יצירתיות
2.6 פיתוח דיאלוג
3. מתודולוגיה
3.1 מטרת המחקר
3.2 שאלת המחקר
3.3 המדגם
3.4 השיטה
3.5 כלי המחקר
3.6 דרך ניתוח הנתונים
3.7 הצגת הנתונים
3.8 מהימנות, תוקף והכללה
4. ממצאים
5. דיון
6. מסקנות והמלצות
7. סיכום
8. ביבליוגרפיה
9. ראיונות
10. תצפית
11. מסמכים