מנהיגים במערכת החינוך מתמודדים עם אתגרים מגוונים בסביבה התחרותית והמשתנה של היום: דרישות מהממונים, אתגרים פיננסיים, סגל, ותלמידים יוצרים סביבה סוערת עמה המנהיגים נדרשים להתמודד.
מטרתה של העבודה הנוכחי הייתה לבחון את סגנון מנהיגותה של המנהלת בבית ספר דמוקרטי
הסביבה החינוכית זקוקה לכישורי מנהיגות הכוללים: יכולת אשר באה לידי ביטוי בביצועים, כישורים טכניים ,כישורים בין-אישיים, יכולת פתרון בעיות , כישורי קבלת החלטות, יכולת הנעת פקודים, יכולת השפעה ושכנוע עמיתים, ראייה חברתית, גמישות ידי טכנולוגי, כישורים קוגניטיביים ו אסטרטגיים.
מטרתה של העבודה הנוכחי הייתה לבחון את סגנון מנהיגותה של המנהלת בבית ספר דמוקרטי.
הבדיקה נערכה בבית-ספר דמוקרטי, רואיינו 12 הורים לילדים בבית הספר הדמוקרטי. על מנת לבחון כיצד תופסים ההורים את המנהלת בבית הספר הדמוקרטי קובצו תשובות המרואיינים לקטגוריות.
ממצאי הבדיקה העלו בין היתר כי המנהלת נתפסת כמי שמובילה את שותפיה לתהליך החינוך, מנהיגה את הסגל החינוכי, מובילה מבחינה פדגוגית, הרוח החיה בבית הספר, מנהלת את הקשרים בין בית הספר לבין תלמידים, מורים והורים באופן מטיבי, יחסים קרובים וללא יצירת מחיצות, מנהלת המעצבת את חזון בית הספר ומימושו. המנהלת הוא המניעה , המצמיחה, המעצימה והמטפחת את הקהילה הבית ספרית. נטען כי על מנהל להגיע חדור שליחות בבית הספר הדמוקרטי ולממש את חזונו וערכיו הדמוקרטיים. לצורך יישום אמונותיו.
כמו כן, על פי תפיסת ההורים על המנהל להציג סגנון מנהיגות מעצב, שיתופי, מונחה חזון וכן להקרין דוגמה אישית. מלבד זאת, למנהיג האידיאלי, נדרשות תכונות חשובות כמו אנושיות, אסרטיביות, בעל חזון, בעל ערכים דמוקרטיים וכן נעים הליכות. על אישיות המנהל לכלול יחסי אנוש טובים וכריזמה.
מבוא
רקע על המנהיגה
רקע על המסגרת בה פועל המנהיגה
הצגת השאלות מחקריות
שיטת המחקר
המדגם
כלי המחקר
הליך המחקר
ממצאים
דיון
רשימה ביבליוגרפית
נספחים